هیچ آژانس مسافرتی تاکنون تسهیلات کرونایی دریافت نکرده است

هیچ آژانس مسافرتی تاکنون تسهیلات کرونایی دریافت نکرده است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس ضمن انتقاد از شیوه حمایت مد نظر از فعالان این بخش، اعلام کرد که تاکنون هیچ یک از آژانس‌ها در فارس تسهیلات کرونایی دریافت نکرده‌اند یا اگر هم باشد، گزارشی به هیئت مدیره انجمن ارائه نشده است.

محمود فخری، ضمن انتقاد از شیوه حمایتی در مواجهه با مشکلات آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در کشور، اعطای ۱۲ میلیون‌ تومان به ازای هر نیروی انسانی را نه تنها حمایت ندانست بلکه آن را به خنجری توصیف کرد که به قلب مدیران آژانس‌ها فرو کرده‌اند.

فخر اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته با وقوع سیل در شیراز و برخی نقاط فارس، شرایط دفاتر خدمات مسافرتی استان بحرانی شد و با اغتشاشات آبان ماه و گرانی بنزین تداوم یافت و نهایتا در پایان سال و با شیوع بیماری کرونا، حلقه فشار بر آژانس‌های گردشگری تنگ تر شد.

او ادامه داد: عملا از اسفندماه سال گذشته تاکنون اکثر آژانس‌های خدمات مسافرتی فارس تعطیل شده‌اند و امید بود تا یکی دو ماه روی پای خود بمانند اما متاسفانه این بیماری ادامه پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با تصریح بر این نکته که دفاتر خدمات مسافرتی با هیچ صنفی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: آیا این دفاتر مانند بسیاری از صنوف جنسی در دفترشان بوده که امروز چند برابر شده، در حالی که این چنین نیست وعکس آن اتفاق افتاده و بدهی هایشان با افزایش نرخ دلار، چند برابر شده است.

فخری اضافه کرد: امروز آژانس‌های گردشگری نه تنها درآمدشان حند برابر نشده که باید تسهیلات بگیرند تا بدهی خود را پرداخت کنند.

او خاطرنشان کرد: دولت بخشنامه می‌کند که شرکت‌ها و ایرلاین‌ها باید پول مسافران را برگردانند اما هنوز بسیاری از هتل‌ها و ایرلاین‌ها پول مردم را برنگردانده‌اند و آژانس‌ها به ناچار وام گرفته و از جیب خود پول مردم را پرداخت کرده‌اند.

فخری ادامه اد: از طرفی هزینه جاری مانند حقوق پرسنل، اجاره محل و …هم روی دست آژانس‌ها مانده و بانک‌ها و دارایی هم به این دفاتر رحم نمی‌کنند.آنها حاضر نشدند حتی یک روز کوتاه بیایند و لذا شرایط وخیمی برای دفاتر ایجاد شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با انتقاد از اینکه تامین اجتماعی و اداره کار تاکنون اقدامی نکرده‌اند، افزود:هر روز به تعداد تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی استان افزوده می‌شود یا درخواست مرخصی سالانه می‌دهند.

فخری با بیان اینکه تعدادی از دفاتر فارس که همچنان فعال هستند با تعداد نیروی اندک و ساعت کار سه تا چهار ساعته کارهای روزمره را انجام می‌دهند، گفت: ٢٠ تا ٤٠ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان باز هستند.

او با بیان اینکه تورهای داخلی به محل اختلاف بین وزیر گردشگری و بهداشت تبدیل شده و ما این وسط ما بلاتکلیف مانده‌ایم، گفت: در کلان اختلاف نظر وجود دارد و تکلیف ما معلوم نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس همچنین به تعطای تسهیلات ١٢ میلیون تومانی به ازای هر نیرو هم اشاره و آن را به مثابه نابودی دفاتر دانست و گفت: این ١٢ میلیون تنها بابت سه ماه حقوق نیروها می‌شود و بعد از آن پرداخت اقساط وام می‌ماند و سود ١٢ درصد!

فخری تاکید کرد: دفاتر از کجا بیاورند و اقساط خود را پرداخت کنند؟ مگر محصولی برای فروش دارند که سود حاصل از آن قسط آن را بدهند؟ و عملا این راهکار، خنجری به قلب مدیران آژانس‌ها است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تقاضای تعطیلی موقت بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی در خراسان رضوی

اکثر آژانس‌های مسافرتی همدان درخواست تعطیلی کرده‌اند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *