ایتالیا-ونیز

کارناوال ماسک‌ها در ونیز

جشنواره‌ها که معمولا بر پایه سنت­‌های یک جامعه به وجود می آید، باعث فراهم شدن اوقات خوش برای ساکنان شهر میزبان و گردشگران می‌شود.

فستیوال‌های متنوعی در سراسر جهان برگزار می‌شود که هر کدام موضوع و ویژگی‌های خاصی را در بر دارد اما نقطه مشترک تمام آن‌ها، مباحث پیرامون جذب گردشگر و معرفی شهر یا کشور میزبان است. در این گزارش به معرفی هشت جشنواره جالب در دنیا می‌پردازیم.

blank جشنواره مجسمه های شنی، پرتغال

جشنواره بین المللی مجسمه های شنی (FIESA)، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد سازه­‌های شنی در جهان به شمار می­‌آید که از سال ۲۰۰۳، هر سال در منطقه Algarve پرتغال برگزار می‌شود. در این فستیوال ۵۰ مجسمه با شکوه به نمایش در می‌­آید که به دست ۶۰ هنرمند از کشورهای مختلف خلق شده است. برای ساخت این مجسمه‌ها حدود ۴۰ هزار تن شن مصرف می‌­شود. جالب است بدانید که جشنواره FIESA هر سال موضوعات مشخصی را برای ساخت مجسمه­‌ها تعیین می­‌کند که برگرفته از آداب و رسوم محلی، فرهنگ‌های ملی و اساطیری آن کشور است.

blank

فستیوال فانوس آرزوها، تایوان

فستیوال فانوس آرزوها یکی از مهیج‌ترین جشنواره­‌های تایوان است که در اولین شب سال قمری و با کامل شدن قرص ماه برپا می‌­شود. تزیین این جشن با استفاده از هزاران فانوس هوایی در منطقه  “Pingxi”تایوان انجام می‌گیرد. فانوس بزرگ و اصلی این جشنواره، در بردارنده علامت “زودیاک” سال چینی است که  شبیه حیواناتی مثل اژدها، دایناسور و یا پروانه نمایش داده می‌­شود.  فانوس­‌های کوچک‌تری هم در این جشن وجود دارد که نشان دهنده مهم‌ترین اتفاقات تاریخی است. این فستیوال شامل بخش‌های متفاوتی است که از جمله آن­‌ها می‌توان  ساخت فانوس، اجرای بازی‌­های افسانه‌ه­ای و معمایی با فانوس و نمایش آتش بازی را نام برد.

blank

کارناوال ماسک ونیز، ایتالیا

کارناوال ونیز یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌های ایتالیا است؛ این فستیوال در ایتالیا با عنوان “Carnevale di Venezia” شناخته می‌­شود. ویژگی اصلی این کارناوال، سنت پوشیدن ماسک است که از سال ۱۱۶۲ میلادی آغاز شد. امروزه کارناوال ونیز، یکی از بزرگ‌ترین جشن­‌های این کشور به شمار می­‌رود که تا مدت دو هفته ادامه دارد. مردم در طول جشن، انواع ماسک‌های عجیب و غریب را به صورت می‌­گذارند و تخم­ مرغ‌های معطر به سوی یکدیگر پرتاب می‌­کنند. اجرای کنسرت، انواع نمایش­‌های خیابانی و همچنین برنامه‌های مهیج با منظره قایق‌­های پر از شمع نیز در فستیوال ونیز دیده می‌­شود.

blank

جشنواره بالن آلبوکرک، نیومکزیکو

جشنواره بین المللی بالن‌ها که در شهر “آلبوکرکی” ایالت نیومکزیکو در آمریکا برگزار می‌­شود، بزرگ‌ترین فستیوال در نوع خود محسوب می­‌شود. این جشنواره سالانه که برای اولین بار در ماه اکتبر سال ۱۹۷۲ برگزار شد، یک رویداد ۹ روزه است که طی آن ۶۰۰ بالن به پرواز در می‌­آید. جشنواره بالن، رکورد مراسمی با بیشترین عکسبرداری در جهان را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۱، کتاب رکوردهای جهانی گینس، این رویداد را به عنوان “صعود انبوه بالن‌­ها” ثبت کرد. جشنواره نیومکزیکو، فرصت کم نظیری را در اختیار علاقمندان و میهمانان قرار می­‌دهدتا شاهد شعله‌­ور شدن و بالارفتن بالن‌­ها از زمین باشند.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *