تهران من حرف دارد

طرح گردشگری «تهران من حرف دارد» کارش را آغاز کرد

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: طرح «تهران من حرف دارد» در راستای معرفی بیشتر جاذبه های تاریخی پایتخت و توجه به ظرفیت اقامتی این بناها پس از بازسازی و مرمت از امروز کار خودرا آغاز کرد.

مهدی وحیدی روز سه شنبه افزود: این طرح گردشگری با معرفی بنای واجد ارزش مربوط به دوره پهلوی اول در خیابان انقلاب آغاز شده تا در این طرح معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده پایتخت را به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر است در این برنامه های مجازی و در گفت و گو با کار آفرینان از ایده و توانمندی آنان بیشتر مطلع شویم، گفت: این اقامت گاه سنتی سال گذشته توسط وزیر میراث فرهنگی و استاندار تهران فعالیت خود را شروع کرده است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: این اقدام ارزشمند ضمن آنکه زمینه اشتغال ۱۰نفر به صورت دائم مهیا شده، این کار آفرینان (مهربان جلالی و سرمد اعظامی) توانستند زمینه ساز حفظ خانه های تاریخی شوند.

براین اساس اقامتگاه سنتی مذکور با هزینه شخصی با اعتباری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید که روزانه می تواند پذیرش ۳۰ توریست را با هزینه‌ای ارزان فراهم کند.

این اقامتگاه با ۳۰۰ متر مربع زیربنا و در ۲ طبقه ساخته شده که عمر آن ۸۰ سال تخمین زده شده که در خیابان انقلاب- خیابان فلسطین، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به خیابان ابوریحان – نبش کوچه باقری قرار دارد.

گفتنی است که از زییایی این خانه وجود آب انبار در بخشی از کف ساختمان، کاشی کاری و فرم مطلوب این بنای تاریخی عنوان کرد که در مرمت آن نیز به حفظ اصالت آنها تاکید شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه تغییر کاربری این بناهای تاریخی به موضوعات فرهنگی می تواند جذابیت زیادی را برای گردشگران خارجی به همراه آورد افزود: در این راستا علاقه مندان می توانند با اجرای طرح اصولی و معرفی بنای خاص خود مجوز های لازم را از میراث فرهنگی استان تهران اخذ کنند.

به گفته وی؛ یکی دیگر از برنامه های جدید گردشگری استان تهران اجرای طرح بوتیک هتل ها  و توجه به بخش گردشگری روستایی در سطح استان است چرا که این طرح ها در کشورهای گردشگر پذیر و توریستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد که نخستین بوتیک هتل هفته گذشته در خیابان کشاورز در ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، وزیر میراث فرهنگی و استاندار تهران به بهره برداری رسید.

بوتیکْ هتل به آن دسته از هتل‌ها گفته شده که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند. این هتل ها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده که علاوه بر توجه به لوکس بودن نیز به زیبایی بنا به چیدمان هنری کار دقت شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

خانه سردار اسعد بختیاری تهران

موزه هنرهای معاصر تهران

کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس، کلیسایی متفاوت در دل بازار تهران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *