مازندران-شمال کشور

نمایندگان گردشگری ۱۰ استان ظرفیت مازندران را بررسی می‌کنند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که راهنمایان تورهای گردشگری به نمایندگی از ۱۰ استان در حال بررسی ظرفیت های بومگردی مازندران هستند.

مهران حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگان گردشگری استان های تهران، یزد، قم، البرز، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین ، اردبیل و کرمان در یک تور پنج روزه از ظرفیت های گردشگری استان از جمله اقامتی ، تفریحی ، خدماتی و همچنین ظرفیت طبیعی استان بازدید خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این تور را معرفی بهتر ظرفیت گردشگری مازندران برای استان‌های جامعه هدف عنوان کرد و گفت : استان های مورد نظر بیشترین میزان جامعه مسافران و گردشگران مازندران، را تشکیل می دهند.

معاون گردشگری مازندران اظهار داشت: نمایندگان این استان ها نه تنها از قشر تحصیل کرده و دانشگاهی در حوزه گردشگری هستند، بلکه راهنمایان بزرگ‌ترین تورها و رابطان آژانس‌های گردشگری استان‌های خود نیز می‌باشند.

حسنی جذب گردشگر داخلی در شرایط کنونی را بهترین راهبرد برای احیای صنعت توریسم مازندران دانست و افزود : متاسفانه در دهه های اخیر مازندران همواره مسافر پذیر بوده است.

وی استفاده از ظرفیت گروه ها و آژانس های مسافراتی استان های دیگر برای توسعه گردشگری بر بستر تور را اولویت گردشگری مازندران عنوان کرد و گفت : این افراد می‌توانند رابط ما با جامعه هدف باشند.

معاون گردشگری افزود: در این رویداد بیشترین تمرکز بر بوم گردی‌های مازندران است و البته در کنار آن ظرفیت هتلینگ، تفریحی و سرگرمی استان نیز معرفی خواهد شد.

حسنی افزایش قیمت ارز و تعطیلی تورهای خارجی را برای صنعت گردشگری مازندران، یک فرصت ارزیابی کرد و گفت: نباید مازندران، به عنوان زمینی با ارزش برای ویلاسازی و مسکن سازی در نکاه استان‌های دیگر باشد و لازم است همه مازندران، را صرفا به عنوان یک مقصد گردشگری بدانند نه مقصد سکونت و یا داشتن خانه دوم .

وی تاکید کرد : اخیراً در حال رایزنی با موسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی برای جای دادن مازندران، در فهرست مقاصد گردشگری و همچنین شناسایی مناطق ناشناخته استان برای جذب حداکثری گردشگر هستیم.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مازندران، آسیب جدی از شیوع کرونا دیده است، افزود: باور داریم با وجود محدودیت‌ پروتکل‌های بهداشتی نیز می‌توان از طریق جذب و مدیریت گردشگر داخلی این صنعت را حفظ کرد.

مازندران، سالانه میزابن حدود ۳۰ میلیون مسافر است اما در نیمه نخست امسال آمارها نشان می دهد که سفر به این استان کاهش ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن تعطیلی تاسیسات گردشگری مهم‌ترین دلایل این کاهش بود که خسارات جدی به گردشگری مازندران وارد کرد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

قلعه پولاد صعودی به قدمت تاریخ مازندران

دره سه هزار مازندران

آلاشت از جاذبه های طبیعی مازندران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *