کرونا و سفر مجازی-مرزها-گردشگری

کرونا و گردشگری در اروپا

همچنان که فصل گردشگری در اروپا به پایان خود نزدیک می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی و برگزارکنندگان تورهای گردشگری خسارت‌هایی را که در این مدت متحمل شدند برآورد می‌کنند. در این بین درحالی که برخی از کشورها امیدوارند خسارت‌ به‌وجودآمده را در فصل زمستان جبران کنند، برخی دیگر باید به دنبال راه‌های دیگری برای کاهش خسارت‌ها در حوزه گردشگری باشند.

به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا اعلام کرده «خسارت‌های بهوجودآمده برای هتل‌ها، رستوران‌ها، گرداننده‌های تورهای گردشگری، شرکت‌های هواپیمایی و قطار در نیمه اول ۲۰۲۰ حدودا ۸۵ تا ۹۰ درصد بوده است.»

اروپا مهم‌ترین مقصد گردشگری، جهان محسوب می‌شود و از آن‌جایی که صنعت گردشگری ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را در برمی‌گیرد حوزه‌ای حیاتی برای اقتصاد اتحادیه اروپا به شمار می‌رود؛ از این‌رو اتحادیه اروپا سعی دارد از شرکت‌های کوچک و بزرگی که به دلیل محدودیت‌های سفری ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حمایت کند.

حدود ۲.۴ میلیون کسب و کار در اروپا به گردشگری مربوط هستند که در این بین ۹۰ درصد از این آمار کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط را دربرمی‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود از بین ۲۳ میلیون شغل مرتبط با گردشگری، در این اتحادیه، حدود شش میلیون شغل به دلیل بحران کرونا از بین رفته باشند.

در ماه «می»، اتحادیه از مجموعه‌ای تمهیدات برای احیای کسب و کارهای وابسته به گردشگری خبر داد.

با این‌حال رسیدگی به نیاز شدید مالی چیزی است که اعضای پارلمان اروپا خواهان آن هستند.

«کلودیا مونتریو» از اعضای پرتغالی پارلمان اروپا در گفتوگو با «یورو نیوز» بیان کرد: کمیسیون اروپا باید هر چه زودتر به منظور رسیدگی به نیازهای حوزه گردشگری که به شدت دچار خسارت شده است، به اعضای اتحادیه کمک مالی ارسال کند.

او افزود: بازگشت به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری در دو سال آینده بسیار دشوار خواهد بود.

درحالی که فصل تابستانی گردشگری،  امسال برای کشورهای وابسته به گردشگری خوشایند نبوده این دوره برای مسافران نیز چندان بدون دردسر نبوده است.

کشورهایی با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در طول فصل گردشگری، امسال با محدودیت‌های مسافرتی از سوی اعضای اتحادیه اروپا مواجه شدند.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا همچون مجارستان اخیرا مرزهای‌شان را به روی گردشگران خارجی کشورهایی که از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرده‌اند، بستند.

مطمئنا صنعت گردشگری، پس از دوران کرونا با تغییراتی مواجه خواهد شد و به نظر می‌رسد چند سال سخت را پیش رو خواهد داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کرونا و گردشگری در آفریقا

پیش‌بینی خسارت کرونا برای گردشگری ایتالیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *