ابطال بلیط_بلیت هواپیما

نرخ بلیت های پرواز کیش در ایام نوروز کنترل خواهد شد

نخستین جلسه ستاد نوروزی سال ٩٩ جزیره کیش، با حضور دبیر و روسای کمیته های یازده گانه این ستاد به منظور ارتقا کیفیت خدمات به گردشگران و افزایش رضایت آنان برگزار شد.

دبیر ستاد نوروزی سال ٩٩ جزیره کیش؛ ضمن ابرازخرسندی از برگزاری این جلسه سه ماه پیش از نوروز و مغتنم شمردن زمان برای برنامه ریزی های بهتر گفت: نوروز یکی از مناسبت های ملی ما محسوب می شود و ما باید به بهترین شکل ممکن برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران برنامه ریزی کنیم و خاطرات خوبی برای هم میهنانمان رقم بزنیم.

مجید ملانوروزی افزود: سال گذشته تجربه خوبی از لحاظ تعداد مسافر و سطح خدمات رسانی داشتیم و امیدوارم امسال نیز با تلاش کمیته های یازده گانه، همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران و پیشبرد اهداف و برنامه ها از دریچه ای واحد و هم سو، اوقات خوشی برای کیشوندان و گردشگران مهیا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته محدودیت هایی برای ورود خودرو در دستور کار داشتیم اما امسال با توجه به گران شدن قیمت بنزین باید تدابیری در نظر گرفته شود که در سیستم حمل و نقل دچار مشکل نشویم.

دبیر ستاد نوروزی کیش با بیان اینکه تمامی پیش بینی های لازم در حوزه های مختلف برای زمان های خاص و بحرانی در نظرگرفته می شودف گفت: با در نظر گرفتن پیامد ها در زمان بارندگی که بخشی از آن به سرزمین اصلی، مبادی ورودی مانند بندر چارک، بندرلنگه و آفتاب مربوط می شود و بخشی به اسکان گردشگران در جزیره کیش، برنامه ریزی ها در خصوص شرایط خاص انجام می شود، تا ایام نوروز به خوبی سپری شود.

رئیس کمیته بحران نیز در این جلسه گفت: تحلیل آمارهای سال گذشته و همچنین آسیب شناسی مربوط به آن، می تواند موجب ارتقا کیفیت در ارائه خدمات در نوروز ٩٩ شود.

مصطفی خانزادی همچنین بر همکاری بخش خصوصی و دولتی در کنار هم برای معرفی جزیره کیش به عنوان شهر لبخند تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش در کنار تمامی صنوف و ارگان های جزیره، در تکریم گردشگران کوشش خواهیم کرد.

رئیس کمیته نظارت بر نرخ خدمات در این  جلسه نیز، ارائه خدمات متناسب با ذائقه گردشگران را یکی از مهمترین اصول حفظ مشتریان وفادار کیش عنوان کرد و گفت: باید به خواسته گردشگران توجه ویژه  داشته باشیم و رویکرد ما تقویت این بخش باشد.

ناصر آخوندی بر لزوم ایجاد جاذبه های جدید و متفاوت نسبت به سال قبل تاکید کرد و گفت: چند طرح در این خصوص در حال بررسی است و تا عید به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان بر ایجاد آرامش، امنیت و رضایت که عوامل موثر بر سفرهای دوباره گردشگران به کیش است، تاکید کرد و افزود: رضایت گردشگران، بهترین نوع تبلیغ و معرفی این جزیره زیبا به سایر افراد است.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی نیز با اشاره به تاثیر تبلیغات برای جزیره که می تواند چهره واقعی کیش را به عنوان جزیره ای امن و آرام، شاد و قانونمند و مردم دار معرفی کند؛ گفت: در واقع تمامی تمهیدات لازم برای آسایش مسافران، گردشگران وکیشوندان در ایام نوروز حتی ذخیره و توزیع مواد غذایی و انرژی در نظر گرفته شده است.

سعید پور علی با بیان اینکه موسیقی خاص و فیلم هایی با محتوای دریا و جنوب شناسنامه شهر های جنوبی هستند؛ عنوان کرد: گروه های موسیقی مختلف جنوبی و تعدادی فیلم نیز برای نمایش به گردشگران در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

پورعلی همچنین بر جلوگیری از برپایی چادر در سطح شهر و تامین امنیت گردشگران در خانه های شبانه که از وظایف نیروی انتظامی است تاکید کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی، روشن­ کردن شب های جزیره و برگزاری برنامه های گردشگر پسند در شب ها را از مهمترین اهداف حوزه فرهنگی برشمرد و ایجاد زمینه های بهره گیری از جاذبه های خدادادی را که از گرایشات گردشگران است، پیشنهاد داد.

همچنین رئیس کمیته امنیتی و انتظامی در نخستین جلسه ستاد نوروزی ٩٩ اظهار کرد: تعداد ٤٣٥ نفر در قالب ۸ کارگروه برای انجام وظایف این کمیته در سازمان و زیر مجموعه های آن از جمله شرکت عمران، آب و خدمات، بیمارستان و شرکت هواپیمایی کیش درنظر گرفته شده اند.

فرامرز صحرایی ادامه داد: ١٣٧ نفر نیز به صورت موقت برای ایجاد امنیت با کمک مراکز و نهاد امنیتی به کارگیری می شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش نیز با اشاره به جلسات برگزار شده برای آمادگیی هرچه بیشتر برای انجام پروازهای نوروز ٩٩، از افزایش بین ٣٠ تا ٣٥ درصدی پروازهای هواپیمایی کیش در مسیر رفت و برگشت کیش خبر داد و افزود: نرخ بلیت ها در ایام نوروز  به صورت جدی کنترل خواهد شد.

فرزانه شرفبافی ­گفت: جابجایی ٤٥ تا ٥٠ هزار مسافر بین کیش و دوحه و اقامت موقت آنان در جزیره­ برای پرواز به دوحه نیز پیش بینی شده است که این انجام مهم در ایام نوروز، همانند تمرینی قبل از شروع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ محسوب می شود.

همچنین مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در این جلسه ضمن تشکر از تشکیل این ستاد در سه ماه مانده به نوروز، اظهار امیدواری کرد برنامه های کمیته ها تا هفته‌ آتی تدوین و تبیین بشود تا بخش خصوصی هم بتواند در قبال برنامه ها نقش خود را ایفا کند.
رحمان سادات نجفی افزود: با کمک ناظران مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، اداره اماکن عمومی ناجا وجامعه بازاریان از تمامی صنوف زیر مجموعه جامعه بازاریان و بازرگانان بازدید خواهیم کرد تا شرایط را برای میزبانی هر چه بهتر از گردشگران نوروزی فراهم کنیم.
سادات نجفی از تشکیل کارگروه تخصصی برای رسیدگی به شکایات احتمالی خبرداد و از مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات خواست تا شکایات دریافتی از سامانه ۱۲۴ را که مربوط به بازارها است، به واحد نظارت جامعه بازاریان ارجاع داده شود تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن دو فروند هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی کیش، کمبود ها دراین زمینه مرتفع شود.
اصغرزاهدی، مدیرعامل جامعه مراکزپذیرایی کیش نیز ازتشکیل تیم بازرسی و بازید از مراکز پذیرایی در قبل از ایام نوروز خبر داد وافزود: تامین مواد پروتئینی با قیمت دولتی، رسیدگی و پیشگیری ازشکایات احتمالی و نظارت بر قیمت ها ازجمله برنامه های جامعه مراکز پذیرایی قبل از آغار سال جدید است.

جذب گردشگر گران قیمت و ارزان قیمت در کنار هم، جلوگیری از تبلیغ خانه هتل ها در مبادی ورودی شهر، پیش بینی اسکان مسافران درکمپ های بحران، ترغیب گردشگران برای سفر به کیش با ایجاد امکانات و شرایط خاص و ویژه، بهسازی و باز سازی معابر و المان های شهری و ترافیکی و مکانیزه شدن ایستگاه های مینی بوس، حل معضل جمع آوری­ آب های سطحی، توسعه پیست دوچرخه سواری، آسیب شناسی سال های گذشته، راه اندازی تورهای نظارتی بر مراکز خرید و پذیرایی، ارائه خدمات مناسب و تامین ایمنی پروازها، زمان بندی و برنامه ریزی ساعات پروازی، ایجاد کارگروه تحلیل اقتصادی شاخص های کیش با توجه به GDP، انجام تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده، تاکید بر استفاده از ظرفیت های تلویزیون، راه اندازی مجدد اپلیکیشن گردشگری، در نظر گرفتن معافیت ها و ارائه خدمات به خانواده های ایثارگران، بستر سازی و مهیا کردن شرایط برای برپایی اردوهای آموزشی برای داوطلبان کنکور در ایام نوروز، توجه ویژه به بخش حمل و نقل با افزایش بنزین و ارائه خدمات متمایز با سرزمین اصلی به گردشگران از جمله موضوعاتی است که در نخستین جلسه ستاد نوروزی ٩٩ بررسی شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *