مجسمه سفالی

کشف مجموعه‌ای از مجسمه سفالی در ترکیه

باستان‌شناسان در یکی از شهرهای باستانی ترکیه ده‌ها مجسمه سفالی کشف کرده‌اند.

به نقل از لایو ساینس، باستان‌شناسان موفق شدند ده‌ها مجسمه سفالی که به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش تعلق دارند کشف کنند که چندین مرد، زن، الهه‌ها، سواره‌نظام وحیوانات را به تصویر می‌کشند.

هنوز آثاری از رنگ و نوشته بر روی برخی از این مجسمه‌ها دیده می‌شود. کشف این مجموعه مجسمه‌های تاریخی اطلاعات جدیدی درباره زندگی مردم شهر باستانی «میرا» در ترکیه ارائه می‌دهد.

این مجسمه‌های تاریخی ۲۱۰۰ الی ۲۲۰۰ ساله، تندیس‌هایی از اساطیر یونان باستان همچون «آرتمیس»، «آفرودیت»، «هراکلس»، «لتو» و مردم عادی را شامل می‌شود.

یک زن به همراه فرزندش، یک پسربچه با یک میوه، یک سواره نظام و زنی که کوزه آب حمل می‌کند دیگر مجسمه‌های تاریخی کشف‌شده در این شهر باستانی را تشکیل می‌دهند.

برای نقاشی کردن لباس‌های این مجسمه‌ها از رنگ‌هایی همچون آبی، صورتی و قرمز استفاده شده است. با توجه نوشته‌های به جا مانده بر روی برخی از این مجسمه‌ها می‌توان احتمال داد این نوشته‌ها که بر پشت مجسمه‌ها حک شده‌اند نام‌های طراح و یا کارآگاه بوده‌اند.

با توجه به این که باستان‌شناسان بیش از ۵۰ مجسمه سفالی کشف کرده‌اند که بدنه آن‌ها وجود ندارد انتظار می‌رود مجسمه‌ای سفالی بیشتری در این منطقه کشف شود.

 

باستان‌شناسان همچنین در این محوطه، مجموعه‌ای از آثار تاریخی از جنس سرامیک، برنز و نقره کشف کردند. کاوش باستان‌شناسان در این محوطه همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کشف کوزه‌ای مملو از سکه‌های تاریخی نادر در ترکیه

سفری هیجان انگیز به آب انبار باسیلیکا در ترکیه

دودکش‌های پری _مقصد بیشترین گردشگران ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *