سفر-به-ایالت-هسن-آلمان

۱۰ دلیل برای سفر به ایالت هسن آلمان

کسی که به آلمان سفر می‌کند، نمی‌تواند از بازدید ایالت هسن به راحتی بگذرد. مسیر سفر در شمال با چشم‌اندازهایی افسانه‌ای آغاز می‌گردد و در جنوب با شهر فرانکفورت، کلان‌شهر بانک‌ها در امتداد رودخانه ماین، پایان می‌یابد.

بناهای قدیمی در شکیل‌ترین شکل

در ایالت هسن حدود ۴۰۰ هزار بنا و خانه با معماری کهن وجود دارد که پیوسته برای ماندگاری‌شان مرمت و بازسازی می‌شوند. این بناهای مستحکم که گواه هنر و صنعت دوران قرون وسطی هستند، از الوار و گِل ـ ماسه ساخته شده‌اند. بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در برخی از این بناها، مانند بنای گیلده‌هاوس در میدان بازار شهر فریتسلار، شبهای‌شان را در آرامش به صبح برسانند.

افسانه‌های برادران گریم

«یاکوب و ویلهلم گریم» با جمع‌آوری ۸۶ قصه و افسانه فولکلور از جمله «کلاه قرمزی» و «زیبای خفته» به جمع مشاهیر جهان پیوستند. این متولدین شهر هانائو بعدها متاثر از انقلاب ۱۸۴۸ به شهر ماربورگ رفته و در آنجا در رشته زبان‌شناسی به تحصیل پرداختند. از دیگر آثار این دو برادر می‌توان به دو اثر دیگر، دستور زبان و لغت‌نامه آلمانی، اشاره کرد که گریم‌ها در شهر کاسل آلمان به انجام رساندند.

چشم‌اندازهای گیرا

ایالت هسن به دور از طبیعت نیست. جنگل‌های وحشی آن، همانند پارک جنگلی کلروالد ـ ادرزه در شمال ایالت هسن، می‌توانند همچنان به حیات خود ادامه دهند. حدود یک‌قرن پیش یکی از بزرگ‌ترین سدهای آلمان به طول ۲۷ کیلومتر در اینجا بنا شد. در جنوب این ایالت جنگل اودن، در غرب آن تانوس و در شرق آن رشته‌کوه‌های رون و بلندترین کوه ایالت هسن به نام واسرکوپه به ارتفاع ۹۵۰ متر قرار دارد.

هنر برای همه

«دوکومنتا»، مهم‌ترین نمایشگاه جهانی هنر معاصر، هر پنج سال یکبار در شهر کاسل برگزار می‌شود. هر بار این شهر برخی از این آثار هنری را خریداری می‌کند، مانند این مجسمه برنزی را که گرداله‌ای از سنگ خارا بر آن سوار است. این درخت مصنوعی اثر جوزپه پنونه در حاشیه پارک کارلسوا قرار گرفته که یکی از زیباترین پارک های کشور آلمان است.

بازی آب به سبک باروک

از بالای این شیب سنگی طبیعی۳۵۰ هزار لیتر آب به شکل آبشاری پلکانی با آهنگی موزون روان می‌شود و بازدیدکنندگان نیز می‌توانند پای پیاده با آن همراه گردند. پارک سنگی «ویلهلمزهوهه» در شهر کاسل در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد. این باغ که اثری هنری است با آبشار پلکانی‌اش و مجسمه هرکول و قصری که در بلندی آن قرار دارد، در آغاز قرن ۱۸ در این مکان ساخته شد.

صحنه فراخ

ویرانه‌های باستانی “باد هرسفلد” به عنوان بزرگترین ویرانه‌های باستانی کلیسای رومی اعتبار جهانی دارد. از این مکان هر تابستان برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده می‌گردد. فرای اوتو، معمار آلمانی که به خاطر طراحی سقف استادیوم المپیک مونیخ مشهور شد، برای ویرانه‌های کلیسا نیز سقف متحرکی ساخت که می‌تواند در دقایقی اندک هزار و ۶۰۰ تماشاگر را از گزند باد و باران مصون نگه دارد.

ازدواج به سبک “هنر نو”

در بنای “ماتیلدن‌هوهه” در شهر دارمشتات که به شکل دستی رو به آسمان ساخته شده سالانه ۵۰۰ مراسم عقد ازدواج برگزار می‌شود. در حوالی سال ۱۹۰۰ در این مکان گروهی از هنرمندان تشکیل شد که “هنر نو” (Art Nouveau) را در آلمان معرفی کرد. بزرگ‌ترین حامی این گروه «ارنست لودویک فون هسن» بود که این نماد شهر دارمشتات به او تقدیم شده است.

استراحت با سلیقه تمام

ویسبادن، مرکز ایالت هسن، به لطف آب‌های معدنی و چشمه‌های آب گرم از قرن ۱۹ بدین‌سو به منطقه‌ای برای استراحت و درمان مشهور شده است. بیش از همه، اعیان و اشراف روسیه بودند که قدر گشت‌وگذار در این شهر را می‌دانستند که دارای بزرگ‌ترین بناهای ستون‌دار در اروپاست.

گوته ـ نسخه اصلی

موزه اشتِدل در فرانکفورت، موزه‌ای کلاسیک برای نمایش آثار هنری است که در سال ۲۰۱۵ دویستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. این موزه خود را با عصر دیجیتال هماهنگ کرده است. تابلوی نقاشی معروف «پایه میز» که گوته را در حالت نشسته در منطقه کامپانیا در ایتالیا نشان می‌دهد، در اینجا نه تنها به دیوار موزه آویخته شده، بلکه می‌توان آن را مانند دیگر شاهکارهای هنری موزه از طریق آنلاین نیز فراخواند.

آسمان‌خراش کنار رودخانه ماین

در شهر فرانکفورت، بزرگترین شهر ایالت هسن، بیش از ۵۰۰ ساختمان وجود دارد که ارتفاع‌شان بیش از ۶۰ متر است. کمی دور از مرکز و در شرق این شهر آسمان‌خراشی به ارتفاع ۱۸۵ متر به چشم می‌خورد که دفتر بانک مرکزی اروپا در آن واقع است. منتقدان این آسمان‌خراش آن را چون تخته سنگی تنها می‌بینند و دیگران آن را پدیده‌ای جذاب در افق آسمان فرانکفورت.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *