گردشگری فارس

۱۶۲ طرح گردشگری فارس در دست ساخت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: هم اینک ۱۶۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان در دست ساخت است.

مصیب امیری، شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری و رونمایی از اتوبوس‌های گردشگری در شیراز افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته شاهد سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری بودیم به گونه‌ای که از سال ٩٢ تاکنون، ۶٢ هتل و اماکن اقامتی گردشگری و ١۵٠ واحد بومگردی در استان فارس فعال شده است.

کرونا، میهمان ناخوانده گردشگری فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری به ویژه در شرایط شیوع کرونا گفت: پیش از نوروز (۹۹) در حالی که همه فعالان این حوزه خود را برای ایام عید آماده کرده بودند به ناگاه شاهد ورود یک مهمان ناخوانده (کرونا) بودیم که بر روی همه فعالیت‌های اجتماعی اثر گذاشت.

امیری اظهار داشت: بیشترین صنفی که از این ویروس آسیب دید، صنف گردشگری بود به گونه‌ای که تنها در سه ماه اول سال ۹۹ بیش از ۶٠٠ میلیارد تومان به این صنف در این استان خسارت وارد شد و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال جاری به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

معافیت از پرداخت عوارض تاسیسات گردشگری شیراز در راه شورای شهر

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: با هدف حمایت از فعالان حوزه گردشگری، شهردار شیراز به زودی لایحه‌ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت های گردشگری در سال ۹۹ با قید فوریت به شورای اسلامی این شهر تقدیم می‌کند.

مرتضی جعفری، با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه‌های مفصلی برای سال ۹۹ داشت که به دلیل شیوع کرونا متوقف و نیمه تمام ماند، افزود: بیماری کرونا بیشترین آسیب را بر حوزه اقتصاد وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار خسارت‌های فراوانی شد.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که شیراز همواره بر قله است، اظهار داشت: بر این باورم شیراز را به ایران نمی‌شناسند بلکه جهانیان ایران را به شهر دیرینه شیراز می شناسند، این شهر هرآنچه را برای ایجاد جاذبه گردشگری لازم است، در اختیار دارد.

معاون شهردار شیراز اضافه کرد: این شهر شیراز چنانچه قابلیت‌های خود را در حوزه‌های گردشگری طبیعت، تاریخ، درمان و دیگر مضامین فعال کند، نیازی به منابع مالی و اقتصادی دیگر ندارد.

جعفری، از کرونا به عنوان یک فرصت یاد کرد و بیان داشت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه میان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، حال و هوای گردشگری این شهر بهبود یابد و با همفکری و ایده‌های خلاقانه، صنعت گردشگری احیا شود.

رونمایی از اتوبوس‌های گردشگری شیراز

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین گفت: پس از رونمایی از اتوبوس‌های سلامت و آسیب‌های اجتماعی اکنون به اتوبوس‌های گردشگری رسیده‌ایم که با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار این شهر ایجاد شده و از قابلیت توسعه نیز برخوردار است.

 

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری، سه دستگاه اتوبوس گردشگری دیگر نیز به شهر شیراز اضافه خواهد شد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

دم اسب _تنگه‌ای شگفت‌انگیز در شیراز

هفته گردشگری شیراز با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *