ویزای اربعین

آخرین خبر از ویزای اربعین

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج از هماهنگی با سفارت عراق در تهران برای صدور ویزای زائران اربعین خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست این شورا که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت – تشکیل شد، حمیدرضا محمدی – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات – گفت: سفارت عراق برای صدور ویزای زائران آمادگی دارد و در صورت لزوم کنسولگری‌های این کشور در ایران نیز فعال خواهند شد.

به گفته او اعتبار روادید صادرشده برای زائران اربعین دو ماه و زمان اقامت در عراق حداکثر یک ماه خواهد بود.

بنا بر اعلام دبیر ستاد مرکزی اربعین نیز زائران برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند و دریافت ویزا مجانی خواهد بود.

عراق فقط با سفر هوایی موافقت کرده است و طبق شرایط ایران و عراق، تنها زائرانی می‌توانند سفر اربعین را بروند که در سامانه سماح پیش ثبت‌نام کرده، دو دُز واکسن کرونا را زده و تست منفی PCR همراه داشته باشند.

ایران و عراق در روزهای گذشته برای لغو روادید در سفرهای هوایی توافق کردند که به گفته ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، اجرای این توافق به بعد از اربعین مربوط می‌شود.

علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی نیز اظهار کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای قطعی شدن پیش ثبت‌نام‌ها، بیمه زائران و صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی به سرعت درحال انجام است و همه دست‌اندرکاران در تلاش‌اند تا شرایط اعزام زائران فراهم و تسهیل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره لزوم اطلاع‌رسانی به زائران اربعین و بیان شرایط و واقعیت‌ها، گفت: مناسب است راهکاری اندیشیده شود تا در شرایط کرونایی زائرانی که پیاده‌روی و زیارت خود را انجام می‌دهند زودتر به کشور بازگردند.

نواب افزود: با بررسی‌هایی که صورت خواهد گرفت احتمال دارد شماری از مشتاقان سفر که پیش ثبت‌نام کرده‌اند شرایط اعزام را نداشته باشند؛ لذا پیش‌بینی لازم برای این‌که سهمیه تخصیص‌یافته به هر استان استفاده شود، صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج همچنین اظهار کرد: هرچند برنامه اربعین را از سازمان حج و زیارت جدا کرده‌اند، ولی همچنان بار اعزام زائران بر دوش این سازمان است. اگر از ابتدا این کار را به سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری واگذار می‌کردند قطعا مشکلات جنبی نیز ایجاد نمی‌شد. با این‌ حال ما دست همه کسانی را که برای خدمتگزاری در حوزه اربعین در کشور بزرگ‌مان ایران اسلامی فعالیت می‌کنند می‌فشاریم و امیدواریم برطرف شدن ناهماهنگی‌ها و خدمات ارائه‌شده، به زیارت دلنشین برای زائران منجر شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *