پل تاریخی کرج

آخرین وضعیت مرمت پل تاریخی کرج

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز با بیان اینکه معمولا در پل‌های تاریخی به دلیل اینکه بر روی رودخانه قرار گرفته‌اند، آب به پایه‌ها نفوذ می‌کند، افزود: پل تاریخی کرج نیز طی سالیان گذشته چندین بار مرمت شده بود ولی به دلیل نفوذ آب در پایه‌ها قسمت شرقی آن پاییز سال گذشته نشت کرد.

فریدون محمدی با اشاره به آخرین وضعیت مرمت پل تاریخی کرج (پل دختر) که سال گذشته بر اثر بارش باران آسیب دیده بود، اظهار کرد: کارگاه مرمت این پل دایر است  و از مدتی پیش عملیات مرمت این سازه تاریخی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سبک سازی عرشه این پل در حال انجام است، افزود: حجم مصالح اضافی عرشه ین پل به قدری زیاد است که پس از چندین مرحله سبک سازی باز به سبک سازی بیشتری نیاز است.

وی توضیح داد: داربست‌های مرمت این پل نصب، رفع خطر انجام و رطوبت پایه‌ها هم گرفته شده و به زودی عملیات اصلی مرمت آغاز می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در پل دختر مصالحی مانند آجر، گچ نیم‌پز و سازه استفاده شده ، عنوان کرد: در دهه ۵۰، این پل محور تردد کرج به تهران بوده و خودروها از این پل عبور می‌کردند ولی در سال‌های بعد به عنوان محل عبور عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مسئول با بیان اینکه معمولا در پل‌های تاریخی به دلیل اینکه بر روی رودخانه قرار گرفته‌اند، آب به پایه‌ها نفوذ می‌کند، افزود: این پل طی سالیان گذشته چندین بار مرمت شده بود ولی به دلیل نفوذ آب در پایه‌ها قسمت شرقی آن پاییز سال گذشته نشت کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

پل دختر کرج در فراموشی

آغاز مرمت پل خاتون کرج

کاروانسرای شاه‌ عباسی کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *