باغ پرندگان تهران

آشنایی با باغ پرندگان تهران در سال ۱۳۹۹

باغ پرندگان تهران، از جاذبه های گردشگری در تهران است که زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد.

این باغ، به قدری شهرت دارد که حتی قبل افتتاح آن، افراد بسیار زیادی مشتاق بودند تا به بازدید از این جاذبه گردشگری بیایند و از نزدیک، به تماشای پرندگانی که همیشه در تلویزیون و مستندات حیوانات نشان داده می شد، بپردازند. باغ پرندگان تهران به قدری مشهور است که در خاورمیانه حرف اول را می زند.

هنگامی که این بوستان افتتاح شد، نه تنها ساکنین تهران، بلکه توریست ها و گردشگران بسیاری از سایر شهر ها و حتی کشور ها به ایران آمدند، اقدام به بازدید از این جاذبه گردشگری مشهور کردند.

در این مطلب به معرفی باغ پرندگان تهران و آشنایی با بخش های مختلف این جاذبه گردشگری پرداخته ایم. اگر تا به حال از این باغ دیدن نکرده اید و یا حتی با آن آشنایی ندارید، توصیه می کنم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مختصری درباره باغ پرندگان تهران

هنگامی که این جاذبه گردشگری تاسیس شد، آوازه آن به گوش افراد بسیاری از سراسر دنیا رسید. بی دلیل هم نبود! این باغ، بزرگترین باغ پرندگان در تمامی خاور میانه بود که در آن، بیش از ۳۰۰۰ بال پرنده وجود داشت.

این باغ از همان ابتدای افتتاح مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان و افرادی که علاقه مند به پرنده نگری بودند، قرار گرفته بود و باعث شد تا افراد بسیاری به تهران سفر کنند و ساعاتی را به تماشای این پرندگان بپردازند.

blank

آبچر

در این فاز، آبشار، برکه، دریاچه ای کوچک، مسیر های چوبی، و فضای سبز و دیدنی وجود دارد. به جرات می توان گفت زیبایی این بخش به حدی است که حتی اگر علاقه ای به تماشای پرندگان ندارید، توصیه می کنم برای نشستن در این محیط و دریافت آرامش به آن بروید. آبچر که به فاز دوم نیز مشهور است، به گونه ای ساخته شده است تا تمامی پرندگان موجود در آن بتوانند آزادانه و به راحتی در این بخش پرواز کنند.

البته سقف این فاز پوشیده از فنس است و پرندگان، امکان فرار از این فاز را ندارند. از جمله پرندگان موجود در این بخش می توان به طاووس، اردک ماندرین، قوی گردن سیاه، پلیکان خاکستری، قرقاول، و … اشاره کرد.

باغ پرندگان تهران

دشتچر

اما پس از بازدید از فاز ۲، توصیه می کنم بازدید از فاز ۱ را از دست ندهید. در این فاز، پرندگانی نسبتا خطرناک و شکاری وجود دارند و درون قفس هایی قرار دارند که امکان حرکت در آن را دارد.

می توان گفت که این باغ، مخصوص پرندگانی که دارای ابهت زیاد هستند می باشد. در حقیقت در این فاز، پرندگانی مانند شتر مرغ، عقاب، کرکس مصری، توکان، جغد شاخ دار، شاهین، و … وجود دارد.

باغ پرندگان تهران

امکانات

در باغ پرندگان، امکانت زیادی تعبیه شده است تا بازدید کنندگان و گردشگران، بتوانند علاوه بر لذت بردن از تماشای منظره و حیوانات، از امکانات موجود در این باغ استفاده کنند و در نهایت، خاطره ای خود از این باغ را در ذهن خود به یادگار داشته باشند. اما از جمله امکانات موجود در این باغ می توان به :

. رستوران

. کافه

. بوفه

. کلبه گل و گیاه

. حمل و نقل داخلی

. عکاسی

. کارگاه نقاشی در طبیعت

. نمازخانه

. سرویس بهداشتی

. پارکینگ

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، باغ پرندگان تهران یکی از جاذبه های گردشگری در شرق این شهر است که در محدوده‌ی پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. موقعیت مکانی این جاذبه گردشگری در خیابان هنگام می باشد. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری باید خود را به این خیابان رسانده و سپس در ۳۵ متری خیابان استقلال، به خیابان کوهستان بروید.

در این خیابان، رودی باغ را مشاهده خواهید کرد. البته لازم به ذکر است که ورودی دیگر از سمت بزرگراه بابایی به این باغ وجود دارد و از این مسیر نیز می توانید اقدام کنید.

اگر به تهران آمدید و قصد گردشگری در این شهر و بازدید از باغ پرندگان را دارید نگران نباشید. دسترسی به این باغ با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز امکان پذیر است و از طرق آن ها نیز می‌توانید دسترسی سریع و آسانی داشته باشید.

باغ پرندگان تهران

دسترسی به باغ پرندگان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی

اگر ساکن تهران نیستید و یا وسیله نقلیه شخصی ندارید نگران نباشید. می توانید اقدام به اجاره خانه مبله در تهران کنید و به راحتی به این باغ دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به باغ پرندگان با استفاده از وسیله نقلیه عمومی باید خود را به خط متروی ۲ تهران (صادقیه – فرهنگسرا) برسانید.

سپس در یکی از ایستگاه های دانشگاه علم و صنعت و یا شهید باقری از مترو پیاده شده و سپس با استفاده از تاکسی خود را به این باغ برسانید. علاوه بر این می توانید از خط ۲۱۴ اتوبوس رانی تهران استفاده کنید. این خط دقیقا از جلوی ورودی باغ پرندگان تهران عبور می کند و با استفاده از این روش به راحتی می توانید به باغ دسترسی پیدا کنید.

کلام آخر

باغ پرندگان، شهرت بسیار زیادی دارد و همیشه، افراد بسیاری حاضرند مسافت های طولانی را طی کنند تا از نزدیک به تماشای این پرندگان زیبا بپردازند. شما هم می توانید به راحتی خود را به شهر تهران رسانده و با اجاره سوئیت مبله در تهران در این شهر اقامت کنید و به بازدید از این باغ بیایید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

خانه تهرانی ها در یزد

آتشکده آدریان تهران

کاخ گلستان _زیباترین جاذبه گردشگری در تهران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *