پارک پرواز سعادت آباد

آشنایی با پارک پرواز سعادت آباد، تماشایی ترین پارک تهران

پارک پرواز سعادت آباد یکی از بوستان های جذاب ارتفاعات غرب تهران و با منظره ای دلپذیر از کوههای البرز و پایتخت است.

پارک پرواز یا بوستان پرواز سعادت آباد ، منطقه ۲ ، ناحیه ۹ شهرداری تهران در بالای تپه های ارتفاعات شمال غرب تهران واقع شده است، ارتفاع زیاد پارک باعث شده علاوه بر هوای پاک منظره ای جالب و دل انگیز داشته باشد. پارک پرواز یکی از بوستان های جذاب غرب تهران برای خانواده ها و به ویژه علاقمندان به عکاسی است. پارک پرواز یکی از تماشایی ترین پارک ها و بوستان های تهران بزرگ است.

اختلاف ارتفاع این پارک با تهران باعث شده بتوانید مناظر زیبایی از پایتخت و کوه های البرز را مشاهده کنید.

شما در طول هفته و به صورت ۲۴ ساعت میتوانید از فضای دلنشین پارک پرواز استفاده کنید.

پارک پرواز کجاست؟

پارک پرواز در میدان بهرود ، روبروی هتل اسپینانس پالاس قرار دارد.

پارک پرواز در شهرک مخابرات ، منطقه سعادت آباد واقع شده است. از سمت شرق به بلوار پیام میرسد و از سمت شمال به بلوار شقایق. از جنوب به شهرک پاسارگاد وصل میشود و از غرب به شهرک کیهان میرسد.

مسیر رفتن به پارک پرواز با خودرو : بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام ، میدان بهرود

مسیر رفتن به پاک پرواز با مترو : خط هفت مترو تهران ، ایستگاه پایانی ، سپس به سمت میدان صنعت رفته و با تاکسی های خطی به پارک پرواز بروید.

مسیر رفتن به پارک پرواز با اتوبوس : سوار اتوبوس های شهرک بام تهران یا شهرک مخبرات شده ، ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید و سپس با تاکسی های خطی به پارک پرواز بروید.

مسیر رفتن به پارک پرواز با تاکسی : تاکسی های شهرک بام تهران در کنار میدان صنعت  یا ابتدای بلوار شهید پاکنژاد نگه میدارند.

پارک پرواز سعادت آباد

تاریخچه پارک پرواز

پارک پرواز سعادت آباد به وسعت ۱۳۱۳۳ متر مربع در سال ۱۳۸۷ احداث شد. زیباسازی فضای پارک توسط هنرمندان و معماران خوش ذوق ایرانی به خوبی انجام شده است.

در سالهای گذشته و قبل از این که ارتفاعات سعادت آباد تبدیل به بافت شهری شوند، از تپه های این منطقه برای پرواز با پاراگلایدر استفاده میشده است. با تغییر کابری منطقه و ساخت پارک روی این تپه ها به واسطه کاربری قبلی نام پرواز ، برای این پارک انتخاب شد.

در برخی فصول به خصوص فصل تابستان ، غرفه های فرهنگی ، صنایع دستی و سوغات ، جنگ های شبانه به صورت موقت در پارک پرواز برپا میشوند.

پارک پرواز سعادت آباد

امکانات و جاذبه های پارک پرواز

چشم انداز سرتاسری به پایتخت مهم ترین ویژگی پارک پرواز است. شما در بام تهران میتوانید نمایی ۳۶۰ درجه از این شهر را زیر پاهایتان داشته باشید به خصوص در روزهایی که هوا صاف و بدون آلودگی است.

شما هنگام استراحت روی نیمکت های پارک دیدی وسیع نسبت به رشته کوه البرز، برج میلاد و بافت شهری زیر پایتان دارید که تجربه ای بسیار لذت بخش و آرامش بخش است.

حتما سعی کنید یک روز صبح قبل از طلوع آفتاب خودتان را به پارک برسانید. تصویر خیال انگیر طلوع خورشید از ارتفاعات تهران ، منظره ای جذاب و بیاد ماندنی برایتان میسازد. و البته غروب خورشید در پارک پرواز بسیار دل انگیز تر ست و تجربه یک عصر طلایی در این پارک را نباید از دست دهید.

پارک پرواز یکی از بهترین انتخاب ها برای پیک نیک های آخر هفته و دور شدن از شلوغی شهر است. آلاچیق های زیادی برای دور هم نشستن خانواده ها در این پارک به کار گرفته شده است که در صورت ریزش باران بتوانید بدون خیس شدن از فضای بارانی پارک در کنار خانواده لذت ببرید.

سایر امکانات و جاذبه های پارک پرواز عبارتند از :

اسکیت سواری : شیب این پارک باعث شده یکی از بهترین گزینه ها برای اسکیت سواران باشد.

شهر بازی کودک : شهربازی روباز و زمین بازی کودک مخصوص کودکان ۲ – ۱۲ سال که دارای ماشین برقی ، قطار کودک ، هلی کوپتر ، گردونه حیوانات ، سرسره بازی ، کشتی صبا ، چرخ و فلک و غیره است.

مرتبط:

پارک جنگلی عباس میرزا

باغ ارم شیراز با رُزها و سرونازهای جهانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *