کاخ شنبرون

آشنایی با کاخ شنبرون در اتریش

کاخ شنبرون(به آلمانی: Schloß Schönbrunn) به معنای «چشمه زیبا»، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین پایتخت اتریش بوده‌است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده‌است. این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده‌است یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید. کاخ‌ها و باغ‌ها نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور می‌باشد.

باغ

در بنای این کاخ باغ‌های وجود دارد که به سبک‌های مختلف طراحی و شکل داده شده‌است. همچنین قدیمی‌ترین باغ‌وحش موجود دنیا، در این باغ قرار دارد که در سال ۱۷۵۲ تاسیس شده‌است.

کاخ شنبرون

کاخ شنبرون در دوره باروک ساخته شده و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور است و معماری آن به سبک معماری ایران است . همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز می باشد که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌ شده تا آنجا است که تا صد سال پیش در اونجا درخت انار می‌کاشتند .

داستان باغ وحش کاخ شنبرون :

داستان از این قرار است که ظاهرا برای یکی از دختران شاهانی که در این کاخ اقامت داشته، از طرف روسای کشورهای دیگر حیوان هدیه می اوردند و او از پدرش فضایی را برای نگهداری حیواناتش درخواست می کند که نهایتا به باغ وحش تبدیل می شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *