پایتخت موسیقی جهان

خاموشی پایتخت موسیقی جهان بخاطر کرونا

براساس آخرین خبرهای به دست آمده، خاموشی پایتخت موسیقی جهان وین اتریش بخاطرشیوع ویروس کرونا در گردشگری این کشور مشاهده می شود.

کرونا پایتخت موسیقی جهان را هم خاموش کرد

با اینکه مقامات اتریش محدودیت ها را با بازگشایی فروشگاه ها کمتر کردند، اما از سرگیری زندگی فرهنگی این کشور همچنان در ابهام قرار دارد. در حالت عادی هیچ روزی در « وین» وجود ندارد که بدون وجود کنسرت ارکستر، اپرا یا فستیوال موسیقی به پایان برسد؛ اما از ماه گذشته تمامی این رویدادها به طور ناگهانی متوقف شدند، چراکه دولت برای کنترل شیوع ویروس «کرونا» اجتماعات بزرگ را ممنوع اعلام کرده و در همین راستا سالن های کنسرت را تعطیل کرده است.

blank

دومنیک میر، مدیر اپرا بیان کرد: «تالار «اپرا ایالتی وین» به طور معمول روزانه ۱۳۱ هزار یورو سود از فروش بلیت بدست می آورد. این منبع اقتصادی حیاتی است که شش یا هفت هتل و بسیاری از رستوران های نزدیک تالار را تامین می کند.» در این بین خود هنرمندان بیش از هر فرد یا موسسه دیگری دچار خسارت شده اند. یک مدیر برنامه برای خوانندگان اپرا و رهبران ارکستر می گوید، مهلت قراردادها درحالی به پایان می رسند که جایگزینی برای آن ها تعیین نشده و گاها پیش از موعدد مقرر فسخ می شوند.

بنجامین پرینس که یک مدیر اپراست، می گوید :«وقتی یک پروژه لغو می شود، تمامی مجموعه از هم می پاشند. کارکنان فنی، نورپردازی و خوانندگان ۶ ماه از زندگیشان را به تمرین نمایش بدون دریافت حتی یک پنی اختصاص می دهند و تا نخستین شب نمایش هیچ پولی دریافت نمی کنند.» دولت اتریش برگزاری رویدادهای عمومی را دست کم تا پایان ژوئن ممنوع اعلام کرده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کاخ هافبورگ _ یکی از زیباترین کاخ‌های اتریش

زیباترین جاذبه های گردشگری “اتریش” ۱

زیباترین جاذبه های گردشگری “اتریش” ۲

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *