آبشار پیران

آغاز عملیات بازسازی راه دسترسی به آبشار پیران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز عملیات اجرایی پروژه بازسازی و ساماندهی راه دسترسی به آبشار پیران خبرداد.

مظفر غلامی  بااشاره به آغاز پروژه بازسازی و ساماندهی راه دسترسی به آبشار پیران، اظهارکرد: در زلزله ۷٫۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ بخش زیادی از این مسیر تخریب و یا به علت ریزش سنگ از کوه مسدود شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه وجود برخی موانع مانع از آن شد تا طی سالهای اخیر بازسازی این مسیر انجام گیرد و گردشگران هم برای رسیدن به این جاذبه طبیعی زیبا با دشواری هایی مواجه بودند.

رئیس میراث فرهنگی سرپلذهاب اضافه کرد: در نهایت سال گذشته با پیگیریهایی که صورت گرفت، حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافت و با انجام فرآیندهای اداری واگذاری آن به پیمانکار انجام شد.

 

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه طی روزهای گذشته آغاز شده، افزود: در این مدت از حدود ۱۱۰۰ متر مسیری که باید بازسازی شود حدود ۲۰۰ متر بازسازی و ساماندهی شده و در مابقی ۹۰۰ متر مسیر هم آوار برداری صورت گرفته و طبق برنامه ظرف دو ماه آینده پروژه به اتمام خواهد رسید.

غلامی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مسیر باقی مانده کاملا تخریب شده، برای همین هرچه پیش می رویم، سختی های پروژه نیز بیشتر می شود.

رئیس میراث فرهنگی سرپلذهاب تاکید کرد: علاوه بر بازسازی این مسیر، روشنایی و نورپردازی آبشار هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

آبشار پیران بزرگترین آبشار طبقاتی کشور و از جمله جاذبه های مهم گردشگری طبیعی در استان کرمانشاه است که در فاصله یازده کیلومتری شهر سرپلذهاب واقع شده و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *