کریدور گردشگری دره اژدها به آبشار پیران احداث می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپلذهاب از احداث مسیر جدید دسترسی گردشگران به آبشار پیران از طریق دره اژدها(دره ون) خبر داد.

با اشاره به تخریب گسترده مسیر دسترسی گردشگران به آبشار پیران در زلزله سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: حدود یک دهه پیش از مسیر روستای پیران و از داخل زمین های منابع طبیعی تا نزدیک این آبشار پیاده راهی به طول ۸۰۰ متر احداث و آن را سنگفرش کردیم.

وی تصریح کرد: طی این سالیان گردشگران پس از پارک ماشین هایشان در پارکینگ روستای پیران از طریق این پیاده راه به دیدن زیبایی های آبشار می‌رفتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی سرپل ذهاب عنوان کرد: متاسفانه در زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ این پیاده راه بصورت کامل تخریب و از سوی دیگر ریزش سنگ‌های بزرگ باعث مسدودشدن این راه و از بین رفتن دید گردشگران برای بازدید از آبشار شد.

وی بابیان اینکه احتمال بازسازی این مسیر دیگر وجود ندارد، افزود: در این راستا بدنبال تعریف مسیر جدید دیگری برای دسترسی به آبشار از طریق روستای پیران شدیم.

غلامی یادآورشد: پس از انجام بررسی‌های لازم مسیر جدیدی شناسایی شد که از روستای پیران و داخل باغات این روستا به آبشار ختم می‌شد، اما متاسفانه پس از طرح این پیشنهاد با مردم روستا شاهد مخالفت شدید آنها با اجرای طرح بودیم.

آبشار پیران

وی با اشاره به اینکه برای احداث این راه دسترسی جدید اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال گذشته نزدیک به ۴۵ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد، گفت: اجرای این طرح می‌توانست باعث بازگشت رونق گردشگری به روستای پیران شود، اما علیرغم اصرار فرماندار این شهرستان و مسئولین میراث فرهنگی استان و شهرستان، مردم محلی با آن موافقت نکردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپلذهاب اعلام کرد: پس اعلام مخالفت مردم روستای پیران، در ماه‌های گذشته به دنبال شناسایی یک مسیر گردشگری دیگر بودیم تا اینکه مسیر بستر دره اژدها به آبشار مطرح شد و مورد تائید قرار گرفت.

وی بابیان اینکه ظرف روزهای آینده مطالعات اجرای این پروژه با حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آغاز خواهد شد، گفت: طبق اعلام پیمانکار پروژه مطالعات احداث این کریدور در مدت دو تا سه ماه به اتمام می‌رسد.

غلامی اعلام کرد: در این طرح بدنبال آنیم تا از کنار رودخانه در بستر دره اژدها تا قسمت پائین آبشار پیران را سنگفرش و پیاده راه احداث کنیم و قطعا مسیری بسیار جذاب و شگفت انگیزی برای گردشگران خواهد بود.

وی در پایان یادآورشد: از آنجایی که منطقه دره اژدها از مناطق نمونه گردشگری استان محسوب می‌شود، مشکلی از نظر منابع طبیعی برای احداث این پیاده راه نداریم و تمام سعی ما در حفظ منابع طبیعی این منطقه است.

منبع:ایسنا

مرتبط:آبشار پیران (آبشار ریجاب)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *