احداث ۴ خانه بوم‌گردی در تویسرکان

احداث ۴ خانه بوم‌گردی در تویسرکان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان اعلام کرد: برای راه اندازی چهار خانه بوم گردی در شهرستان تویسرکان مجوزهای لازم صادر شده است.

اسحاق ترکاشوند شنبه ۲۵ مردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای گردشگری پر اهمیت است، اظهارکرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده برای شهرستان تویسرکان مجوز راه اندازی چهار خانه بوم گردی صادر شده است و به زودی شاهد بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی منطقه دهبنه سرابی با ظرفیت ۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومانی خواهیم‌بود و امیدواریم درصورت تخصیص تسهیلات مناسب تا پایان سال بقیه  خانه های بوم گردی نیز  به بهره برداری برسند.

وی در ادامه با اشاره به علاقه مردم این خطه به حفظ فرهنگ‌و تمدن خود، از اهدای پنج اثر فرهنگی توسط دو خانواده تویسرکانی به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان خبر داد و گفت: پنج اثر فرهنگی اهدایی قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله دارند که عبارتند از یک قطعه فرش ابریشم دستباف، یک یخدان با رویه مخملی، یک آینه و قاب آینه سنگی، یک زین و کیف چرم که تمامی این آثار در موزه فرهنگ و تاریخ تویسرکان که در قلب خانه تاریخی مسعودی قرار دارد به نام اهداکنندگان این آثار حفظ و  نگهداری می شوند.

ترکاشوند همچنین از آغاز مرمت مدرسه شیخ علیخان تویسرکان با اعتبار ۸۰ میلیون تومان خبر داد و مطرح کرد: برای بازسازی و تعمیر بخشی از حیاط مرکزی خانه تاریخی اقتداری نیز ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان در ادامه خاطرنشان کرد: مجوز احداث یک  سفره‌خانه به بخش خصوصی در کنار آرامگاه حیقوق نبی(ع) برای رفاه حال همشهریان و زائران این پیامبر بزرگوار نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه تپه قلندرسیاه نیز به بخش خصوصی واگذار می شود، گفت: هدف ما از این واگذاری رونق صنعت گردشگری و جذب توریست و نشر فرهنگ و تاریخ این خطه به دیگر نقاط کشور عزیزمان است و امیدواریم با راه اندازی چهار خانه بوم گردی و واگذاری «تپه قلندرسیاه» به بخش خصوصی و  ایجاد مجتمع تفریحی ـ توریستی، در یکی دو سال آینده شاهد رونق در صنعت گردشگری شهرستان باشیم.

به گزارش ایسنا، ترکاشوند در پایان بیان کرد: در یک سال اخیر هفت اثر فرهنگی با قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله توسط مردم فرهنگ دوست شهرستان به اداره میراث شهرستان اهداء شده است.

در پایان این مراسم رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان از خبرنگاران تویسرکانی تقدیر و تشکر و گلدانهای میناکاری شده که حاصل زحمت دستان پر تلاش هنرمندان خانه صنایع دستی (خواهران سوری) بود، اهداء کرد و گفت: خبرنگاران در نشر و توسعه فرهنگ‌و تاریخ هر خطه نقش بسزایی دارند و این تلاش قابل تحسین است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

خانگرمز بهشت فراموش شده ایران

بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی جهان کجاست؟

از گنج‌نامه همدان چه می دانید؟/ دیدن گنجنامه های همدان را از دست ندهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *