لویو-اوکراین-گردشگری اوکراین

احیای گردشگری اوکراین با گردشگران خاورمیانه

با وجود تداوم محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا در اروپا، گردشگران خاورمیانه‌ای به منبع اصلی گردشگری اوکراین تبدیل شده‌اند.

به نقل از فرانس۲۴، محدودیت‌های سفری همچنان در سراسر اروچا پابرجاست و از این‌رو شهر «لویو» در اوکراین که معمولا مقصد گردشگران اروپایی بود این روزها میزبان گردشگران خاورمیانه‌ای بخصوص گردشگران عربستان سعودی شده و حضور این گروه از گردشگران سبب امیدواری اوکراین برای احیای صنعت آسیب‌دیده گردشگری شده است.

در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شمار گردشگران اهل عربستان سعودی که از اوکراین بازدید کردند به رقم قابل توجه ۱۴۰۰۰ نفر رسید، این درحالی است که شمار گردشگران عربستانی در همین بازه زمانی سال گذشته فقط ۳۵۰ نفر گزارش شده بود.

این اتفاق به دنبال سیاست‌های پذیرش بدون ویزا که در اوت سال گذشته به اجرا گذاشته شد و همچنین در پی پروازهای مستقیم ارزان‌قیمت رخ داده است.

در سال‌های گذشته «لویو» اغلب مقصد لهستانی‌ها، بلاروسی‌ها، ترک‌ها، آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها بوده است. به گفته آژانس دولتی گردشگری اوکراین، سال گذشته گردشگری در وضعیت سختی قرار داشت و تصمیم‌گیری گردشگران برای سفر به کشورها را به شدت تغییر داد.

این تغییرات سبب شده تا در اوکراین بسیاری از فروشگاه‌های سوغاتی به نصب تابلوهای معرفی و آدرس به زبان عربی روی بیاورند.

با این‌که شمار گردشگران عربستانی و بحرینی در اوکراین در طول تابستان افزایش یافته و گردشگری این کشور درحال رونق گرفتن است اما این روند سرعت پایینی دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

زوج گردشگر اوکراینی: مردم ایران بافرهنگ و میهمان‌نواز هستند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *