زوج گردشگر اوکراینی

زوج گردشگر اوکراینی: مردم ایران بافرهنگ و میهمان‌نواز هستند

زوج گردشگر اوکراینی گفتند: ایران بر خلاف تصور بسیاری از غربی‌ها، مردمانی بافرهنگ و میهمان‌نواز دارد و از انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر بسیار خرسند هستیم.

دنیل یاورویچ (Daniel yavorovych) روز سه‌شنبه افزود: برای نخستین بار با سفر ۱۰ روزه به ایران از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کاشان بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری زیبا و دارای میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمندی است، ادامه داد: در کاشان که جزو شهرهای تاریخی با جاذبه‌های گردشگری متعدد است تاکنون در خانه طباطبایی‌ و تپه‌های سیلک حضور یافته و با فرهنگ دیرین و تمدن غنی این منطقه آشنا شدیم.

زوج گردشگر اوکراینی تصریح کرد: افرادی که از ایران شناخت ندارند این کشور را از نظر فرهنگی بسته می‌دانند، در حالی که دارای مردمان بافرهنگ و میهمان‌نوازی است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در ایران خاطر نشان کرد: مردم ایران همچنان به سنت‌های خود احترام می‌گذارند در حالی که اتحادیه جماهیر شوروی، فرهنگ مردم اوکراین را کمی تغییر داده است.

یاورویچ با بیان اینکه مردم ایران و اوکراین یکسری شباهت‌های فرهنگی از جمله نوع پوشش دارند، اظهار داشت: برخی واژه‌ها از جمله بازار، میدان و گلیم نیز بین این ۲ کشور مشابه است.

 

النا اُسپنیکوا (olena  ospennikova) نیز گفت: زنان ایرانی زیبا، میهمان‌نواز و در برقراری ارتباط ماهر هستند و رفتار مهربانانه و محبت آنان موجب برقراری دوستی می‌شود.

وی با بیان اینکه روستای ابیانه یکی از بهترین مناطق منحصربفرد و به یادمادنی ایران است، خاطر نشان کرد: این روستا حس قوی زندگی دارد.

وی درباره شرایط کرونایی که بسیاری از مناطق جهان را در برگرفته است، گفت: هرچند با تزریق واکسن کرونا به ایران آمدیم و بابت درگیر شدن خود با این ویروس نگران نیستیم، اما امیدواریم با ریشه‌کن شدن هر چه زودتر کرونا در سرتاسر جهان از جمله ایران، روند زندگی عادی برای مردم برقرار شود.

این زوج ۲۸ ساله اوکراینی که در حوزه فناوری اطلاعات (آی تی) فعالیت می‌کنند، هدف خود از حضور در ایران را علاوه بر بازدید از شهرهای تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های آنها، تجارت عنوان کردند.

زوج گردشگر اوکراینی خاطر نشان کردند: با توجه به زیبایی‌های فراوان روستاهای ایران، در صورت سفر مجدد به این کشور، با دوچرخه از روستاها بازدید می‌کنیم.

تپه‌های سیلک کاشان با قدمت نزدیک به هشت هزار سال به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی فلات مرکزی ایران در حالی از گردشگران نوروزی پذیرایی می‌کند که برخی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان از جمله مجموعه تاریخی باغ فین به دلیل شرایط کرونایی تا اطلاع بعدی تعطیل است.

خانه طباطبایی‌های کاشان یکی از زیباترین بناهای تاریخی ثبت ملی این شهر محسوب می‌شود و مانند دیگر ابنیه تاریخی برخوردار از تزیینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است.

ابیانه روستای تاریخی با قدمت ۲ هزارو ۵۰۰ ساله ، موزه ای است با پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم که اصالت فرهنگی آن حفظ شد. این روستا در جدال با سنت و مدرنیسم توانست یکپارچگی خود را در معماری، فرم لباس، زبان و آداب و رسوم حفظ کند. ابیانه از توابع شهرستان نطنز و در ۲۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی (باغ فین)، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *