اسپیس‌ایکس _بلیت فروشی برای گردشگری فضایی

اسپیس‌ایکس _بلیت فروشی برای گردشگری فضایی

شرکت “اسپیس‌ایکس” قصد دارد در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲، نخستین گردشگری فضایی خود را برای علاقمندان آغاز کند.

شرکت “اسپیس‌ایکس”(SpaceX)، در حال بلیت‌ فروشی برای گردشگران فضایی است تا علاقمندان بتوانند با همان فضاپیمایی که فضانوردان ناسا را به “ایستگاه فضایی بین‌المللی” (ISS) می‌برد، به فضا سفر کنند. اسپیس‌ایکس با همکاری شرکت آمریکایی “اسپیس ادونچرز”(Space Adventures)، بلیت‌هایی را برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی با کپسول “دراگون”(Dragon) به فروش گذاشته است.

این برنامه، تجربه جدیدی برای اسپیس ادونچرز در حوزه گردشگری فضایی نیست. این شرکت بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، هفت نفر را با فضاپیمای روسی “سایوز”(Soyuz) به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد که ده‌ها میلیون دلار هزینه در پی داشت. اسپیس ادونچرز از آن زمان، فروش بلیت سفر فضایی را برای افراد ثروتمندی مانند “سرگی برین”(Sergey Brin)، از بنیانگذاران گوگل ادامه داده اما هیچ ماموریت دیگری را انجام نداده است.

اکنون اسپیس ادونچرز تصمیم دارد تا پروازهای فضایی را دوباره آغاز کند. دراگون برای بردن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی ساخته شد و در ماه مارس نیز پروازی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشت. نخستین ماموریت دارای سرنشین دراگون اکنون در حال برنامه‌ریزی است.

 

آغاز پرواز دراگون به همراه گردشگران فضایی، برای اواخر سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده اما این پرواز قرار است مسیر متفاوتی را پیش بگیرد. در توئیت جدید “اریک اندرسون”(Eric Anderson)، مدیرعامل اسپیس ادونچرز آمده است: دراگون در این ماموریت، تا پنج روز و در ارتفاع دو یا سه برابر بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی، به دور زمین خواهد چرخید.

“استیسی تیرن”(Stacey Tearne)، نماینده اسپیس ادونچرز گفت: هزینه این ماموریت هنوز فاش نخواهد شد اما احتمالا در حد سایر پروازهای فضایی مداری است.

هزینه دیگر پروازهای فضایی اسپیس ادونچرز، بین ۲۰ میلیون دلار برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی تا ۱۵۰ میلیون دلار برای سفرهای آینده اطراف ماه متغیر است.

مرتبط:

گردشگری فضایی، ظرفیت تازه‌ای بر پهنه آسمان شهر جهانی یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *