موزه های واتیکان-موزه های جهان

اعلام بازگشایی موزه های واتیکان دیدنی

براساس سخنان دبیرکل فرمانداری واتیکان، بازگشایی موزه های واتیکان بزودی صورت می گیرد.

مجموعه موزه های واتیکان که یکی از بی مثال ترین جاهای دیدنی واتیکان محسوب می شوند، بزودی و با رعایت دستورنامه های بهداشتی ارائه شده از سوی مقام هایی دولت ایتالیا و واتیکان، بار دیگر میزبان مخاطبان خواهند شد.

موزه های مواتیکان در راستای اقدام های احتیاطی دولت ایتالیا در مواجهه با ویروس کرونا از تاریخ ۹ مارس درهای خود را به روی عموم مردم بست و تنها از طریق تورهای مجازی و رایگان قابل بازدید بود، اما دبیرکل فرمانداری واتیکان در مصاحبه جدید خود عنوان کرده گرچه تورهای مجازی را می توان توسعه داد اما واقعیت مجازی هیچگاه جایگزین واقعیت نمی شود.

اسقف فرناندو ورژز همچنین بیان کرد با نزدیک شدن بازگشایی موزه ها در ایتالیا، موزه های واتیکان نیز قدم هایی برای فعالیت مجدد و حصول اطمینان از سلامتی بازدیدکنندگان برداشته و پس از بازگشایی، ورود به موزه ها تنها با رزرو قبلی امکانپذیر است و تا اطلاع ثانوی از پذیرش گروه های بزرگ خودداری می شود. همچنین، همه بازدیدکنندگان ضمن تب سنجی در ورودی ها، باید از ماسک استفاده کنند.

موزه واتیکان در ایتالیا سالانه پذیرای پنج میلیون گردشگر است. حتی اگر به آثار هنرمندان نامداری چون«میکل آنژ» نیز خیلی علاقمند نباشید، ساختمان این موزه خود یک اثر هنری فوق العاده است. راه پله های معروف این موزه که توسط جوزپه ممو طراحی شده به زیبایی در ساختمان موزه به پایین می پیچد و بازدیدکنندگان را به سمت خروجی موزه هدایت می کند. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شده است.

این مجموعه موزه ها آثاری از مشهورترین مجسمه سازان رومی و مهمترین شاهکارهای هنر رنسانس در جهان را به نمایش می گذارند و در مجموع دارای حدود ۷۰ هزار اثر است که ۲۰ هزار تای آن ها در معرض نمایش است.

منبع:ایسنا

مرتبط:کرونا کدام موزه‌ها جهان را تعطیل کرد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *