موزه شهریری

افتتاح سایت موزه شهریری و موزه مشگین‌شهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال سایت موزه شهریری و موزه مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در نشست دیدار با فرماندار مشگین‌شهر اظهارداشت: با افتتاح موزه مشگین‌شهر زمینه برای نمایش آثار و اشیای تاریخی و باستانی در این مکان فراهم می‌شود.

او به افتتاح فاز نخست سایت موزه ۴۰۰ هکتاری شهر یئری این شهرستان تا دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: در این محل اقدامات گسترده‌ای برای ساماندهی محوطه و راه‌اندازی سایت موزه انجام شده است.

فلاحی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای شهرستان مشگین‌شهر در حوزه‌های طبیعی و تاریخی گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان زمینه برای افزایش ماندگاری در مشگین‌شهر را فراهم آورده که با بهره‌برداری از طرح‌ها در دست اجرا ماندگاری و تعداد گردشگران بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

فرماندار مشگین‌شهر  نیز در این جلسه از تامین قسمتی از هزینه‌های پروژه‌های سایت موزه شهر یری و موزه مشگین‌شهر از محل اعتبارات شهرستانی خبر داد و گفت: در این زمینه همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

اکبر صمدی با قدردانی از اقدامات میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای توسعه و رونق گردشگری در منطقه اظهارداشت:‌«این اقدامات زمینه برای توسعه هر چه بیشتر در شهرستان را فراهم آورده است که شایسته قدردانی است.

محوطه باستانی شهر یری با وسعت ۴۰۰ هکتار در بالادست روستای پیرازمیان واقع شده و قدمت آن بر اثر داده‌های باستان‌شناسی به دوران اواخر مفرغ، دوره نوسنگی، مس سنگی و اوایل آهن مربوط است.
محوطه شهر یری از سه قسمت معبد، قوشاتپه و قلعه تشکیل شده و قدمت این منطقه به ۶ هزار سال قبل از میلاد مسیح مربوط می‌شود.
محوطه باستانی شهر یری در سال ۱۳۸۱ از سوی میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

آشنایی با روستای گیلوان اردبیل

پل معلق پیرتقی در اردبیل

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *