اتحادیه صنایع دستی: چوب حراج به صنایع دستی ایران-فعالان گردشگری

کارگاه‌های تولید متمرکز صنایع دستی تعطیل شد

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های تولید متمرکز صنایع دستی در این استان تعطیل شد.

ناصر محمودی روز پنجشنبه اظهارداشت: این طرح بر اساس دستورات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های دایمی صنایع دستی، نیز تابع تصمیمات ستاد پیشگیری و مراقبت از ویروس کرونا در استان است، افزود: تعطیلی بازارچه‌های دایمی و فروشگاه‌های صنایع دستی استان تابع تعطیلی اصناف است.

وی گفت: همچنین تمامی دوره‌های آموزش صنایع دستی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

او با تاکید به اینکه صدور مجوزهای صنایع دستی، نیز از طریق مراجعه به سامانه صدور مجوز وزارت میراث فرهنگی ممکن است، تشریح‌کرد: انتظار می‌رود هنرمندان و صنعتگران به منظور مدیریت بحران ویروس کرونا یاریگر باشند.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی، در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع معروف استان اردبیل است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

فعالیت موزه ها در نوروز با وجود کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *