سفر و گردشگری

امکان سفر و گردشگری مشروط به اجرای تفاهم‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که امکان سفر و گردشگری در قالب تفاهم نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب شده به نظر مشکلی ندارد، تاکید کرد: این امکان مشروط به اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست.

دکتر «ابراهیم سلمانی» روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص گردشگری ایمن و موارد مطرح شده از سوی وزارت گردشگری اظهار کرد: تفاهم نامه‌های مشترکی میان وزارت های گردشگری و بهداشت منعقد شده که در آن شرایط سفر و خصوصاً گردشگران مشخص شده است.

وی با بیان این که این تفاهم‌نامه در قالب دستورات ستاد ملی و استانی کروناست، گفت: بر این اساس به نظر می‌رسد با این شرایط مشکلی وجود ندارد اما تمام این مسائل مشروط به اجرایی شدن دستورات و مفاد تفاهم نامه هاست.

سلمانی افزود: بعضاً مواردی از انعقاد تفاهم نامه ها وجود دارد که در مرحله اجرایی شدن ضعف دارد و اگر در مرحله اجرا، متولیان امر نظارت درستی داشته باشند، مشکلی نخواهد بود.

وی از طرح پایش بیماران استان خبر داد و گفت: این طرح استانی که به نظر میرسد در سطح کلان هم هنوز انجام نشده، اطلاعات همه افراد پی.سی.آر مثبت و بستری‌ها ثبت شده و شاخص‌های اقتصادی، جمعیت شناسی، بیماری‌های زمینه‌ای و سایر مسائل و موارد مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از کوتاهی برخی از گروه‌های جامعه خصوصا برخی از مسئولان استان با برگزاری نشست‌ها و تجمعات خبر داد و گفت: در این خصوص اصناف هم همراهی داشته و از این بخش گله‌ای نداریم.

سلمانی از نمونه گیری ۶۴ هزار و ۹۲۴ تست پی.سی.آر از ابتدای همه گیری کرونا تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت زمانی، ۲۸ هزار و ۴۸۴ نفر مبتلا شناسایی شده‌اند.

وی افزود: تمام افراد دارای تست pcr مثبت فوت شده در استان نیز ۱۴۸۰ مورد بوده است.

وی در خصوص تفکیک امار مربوط به پی.سی.آر مثبت بستری شده هر شهرستان تصریح کرد: شهرستان ابرکوه ۴۵۶ بیمار، اردکان ۶۳۱، اشکذر ۱۶۱، بافق ۲۱۷، بهاباد ۹۴، تفت ۲۰۴، خاتم ۳۳۲، مهریز  ۳۷۵، میبد ۱۰۸۰ و یزد ۴۸۹۸ بیمار مبتلا را شامل شده و آمار مربوط به غیربومیان و اتباع خارجی ۴۲۷ نفر است.

این مسئول با اشاره به این که میانگین سنی بستری ها در موج اول کرونا ۵۶.۳ بوده است، گفت: این رقم در موج دوم ۵۴.۸ و در موج سوم ۵۶.۵ است که البته از ۱۵ آذر این رقم به سمت متوسط سنی ۵۳.۹ میل کرده است.

وی با اشاره به این که در خصوص کروه سنی مبتلایان در استان از کودک دو ساله تا فرد ۹۱ ساله را شاهد بودیم، افزود: بیشترین بروز کرونا نسبت به ۱۰۰ هزار نفر در ابرکوه، مهریز، خاتم و بهاباد بیشتر بوده است.

دکتر سلمانی با بیان این که نگران کرونا در استان هستیم، گفت: روند کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها منجر به افزایش مراجعان به کلینیک های منتخب و دانشگاه و افزایش بستری‌ها میشود.

وی ادامه داد: ساده انگاری و سهل انگاری مردم و مسئولان نیز موجب نگرانی ما نسبت به بروز موج چهارم کرونا میشود.

سلمانی از کاهش ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بین مردم خبر داد و گفت: رفت و آمدهای خانوادگی نیز بیشتر شده و اصناف نیز رعایت کمتری نسبت به قبل دارند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تقاضا برای «طبیعت‌گردی» در گردشگری پساکرونا افزایش می‌یابد

صنعت گردشگری دیگر باره نباید تعطیل شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *