امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: اتباع خارجی که وارد استان کرمان می شوند می توانند از این پس در فرودگاه آیت الله رفسنجانی کرمان ویزای فرودگاهی اخذ کنند که این امر موجب افزایش حضور گردشگر می‌شود.

علی اصغر شالبافیان در گفت و گویی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه امکان دریافت ویزای فرودگاهی ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین المللی کرمان نیز در بین آنها وجود دارد.

وی افزود: این اتفاق اقدامی برای جذب بیشتر گردشگران و سوق دادن آنها به سوی تاسیسات گردشگری خواهد بود.

معاون وزارت میراث گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی گفت: استان کرمان به دلیل بهره مندی از جاذبه های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور است و خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیر گردشگری محور مقاومت به این جذابیت ها افزوده شده است.

وی با اشاره به خیل عظیم زائران مرقد سردار دل ها گفت: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقمندان به کرمان است و طرحی با محوریت شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج منطق مقاومت در دستور کار دارد.

معاون گردشگری وزارت فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت های از برنامه های این وزارتخانه در استان کرمان برشمرد.

وی هدف از سفر خود به استان را بررسی موانع گردشگری و اتخاذ تصمیماتی که موجب پیشرفت گردشگری رفسنجان شود، اعلام کرد و در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خانه تاریخی حاج آقا علی در این سفر حل خواهد شد؟ تصریح کرد: مسایل آن را بررسی و با همکاری مسئولین مربوطه برای رفع مشکلات آن تلاش خواهیم کرد.

شالبافیان درباره اینکه چه اقدامی برای افزایش ظرفیت زیرساخت های اقامتی کرمان در دستور کار دارید؟ افزود: کمک به تکمیل پروژه های گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در طی این چند ماه اخیر انجام داده است و از محل تبصره ۱۸، منابعی به حوزه گردشگری مبنی بر فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه های گردشگری اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه ویژه دیده شده است.

ظرفیت اقامتی روزانه استان کرمان ۲۷۰۰ نفر است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *