ایران اکنون

انتشار کتاب «ایران اکنون» در کرواسی

کتاب «ایران اکنون» که روایتی مصور از تمدن، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگ عمومی و معرفی صنایع دستی ایران است به زودی در کرواسی منتشر خواهد شد و در دسترس علاقمندان تمدن و جاذبه‌های تاریخی کشورمان قرار خواهد گرفت.

این کتاب توسط «ایوان جوگیچ» شهروند ۳۵ ساله کرواسی و فعال در صنعت گردشگری که از سال ۲۰۱۸ میلادی به ایران و شهر اصفهان مهاجرت کرده، نوشته شده است.

وی پروژه‌های مختلفی برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران اجرا کرده و همچنین در دست اجرا دارد.

جوگیچ از نقاط دیدنی ایران تصاویر منحصر به فردی تهیه کرده است که علاوه بر انتشار توسط میراث فرهنگی کشورمان در کتاب وی نیز منتشر خواهد شد. کتاب «ایرانِ اکنون» همچنین در بردارنده معرفی منحصر به فردی از میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق مختلف کشورمان است.

وی که اخیرا در مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های کرواسی در مورد تجربه‌های خود از ایران و کتابش گفته،  کمپینی نیز برای حمایت از پروژه‌های فرهنگی خود در معرفی ایران به راه انداخته است.

نویسنده کتاب «ایرانِ اکنون» در گفت و گو با سایت تلگرام کرواسی بیان کرد: ایرانیان مردم شریفی هستند و علاقه فراوان به ملت‌های دیگر و مشارکت در تجربه‌های مثبت دارند.

جوگیچ همچنین با اشاره به همسر ایرانی خود که نقش بسیاری را در تهیه آثار وی داشته افزود: از توقف فعالیت‌های صنعت گردشگری به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا؛ برای نوشتن کتابی در باره ایران فرصت پیدا کردم.

اخیرا نیز در کرواسی کتابی به نام «در سرزمین مردمان نجیب» در باره کشورمان منتشر شده که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

این کتاب یا سفرنامه که توسط “هروویه روپچیچ” جهانگرد کرواسی نوشته شده است، نتیجه ۲ ماه ایرانگردی یک شهروند علاقمند کرواسی به کشورمان بوده که خوانندگان زیادی را جذب کرده به طوری که در فهرست سه کتاب پرفروش کتاب‌فروشی آنلاین کرواسی قرار گرفته است.

سفرنامه روپچیچ به ایران دعوتی برای سفر معنوی و یادآور ارزش‌های انسانی و جمعی جهان عنوان شده است. این گردشگر کرواسی هرگز تصور نمی‌کرد که به خاطر ویروس همه گیر کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ چه بن بستی در انتظار جهانگردی و جهانگردان خواهد بود.

این کتاب که از طریق تارنمای کتابفروشی آنلاین کرواسی (Vbz.hr) در معرض فروش است و قرار بود که در نمایشگاه بین المللی کتاب اینترلیبر زاگرب عرضه شود اما به دلیل بیماری همه گیر کرونا، این نمایشگاه برگزار نشد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *