گردشگران خارجی

انتظار برای صدور ویزای گردشگران خارجی

یک فعال حوزه گردشگری عشایر ضمن گلایه از این‌که سه دوره کوچ عشایر را از دست دادی، تاکید کرد: اکنون در دوره چهارم کوچ عشایر هستیم ولی هنوز نتوانستیم گردشگران خارجی متقاضی واکسینه شده را در ایران پذیرا باشیم.

محمد ملک‌شاهی، فعال حوزه گردشگری عشایر که مدت‌هاست در حوزه گردشگری عشایر فعالیت می‌کند و توانسته گردشگران خارجی زیادی را با عشایر ایران و پای پیاده همراه کند، می‌گوید: تاکنون حدود ۳۰۰ گردشگر با ما سفر کرده‌اند که ۱۵۰ نفر آن‌ها در تورهای گردشگری کوچ شرکت داشتند و بیشتر آن‌ها گردشگران خارجی بودند که طی ۴ سال اخیر به ایران آمده‌اند. اما در یک سال‌ونیم گذشته نتوانستیم پذیرای گردشگران خارجی باشیم. این در حالی بود که ما تور کوچ با پای پیاده را با عشایر به عنوان مقصد نوظهور اجرا می‌کردیم.

وی گفت: اکنون برای این تور گردشگرانی از کشورهای دیگر متقاضی ورود به ایران هستند. بعد از مدت‌ها منتظر هستیم که از فعالیت‌هایمان خروجی بگیریم. کوچ عشایر نیز یک ماه دیگر تمام می‌شود. ما هم اکنون متقاضی از آمریکا و انگلیس داریم که برای گرفتن ویزای آن‌ها، حدود یک تا دو ماه زمان لازم است. اگر با روندی که اکنون در حوزه واکسیناسیون مردم ایران شروع شده، پیش برویم تا چند ماه دیگر به وضعیت مطلوبی خواهیم رسید. عشایر نیز معمولاً افراد مسنی هستند که واکسن زده اند و این تورها محل درآمدی برای آن‌هاست.

ملک‌شاهی گفت: تاکنون ۳ دوره کوچ را از دست داده‌ایم و تا یک ماه دیگر دوره چهارم کوچ تمام می‌شود پس زمان زیادی برای میزبانی از گردشگران خارجی متقاضی و واکسینه شده نداریم. در این دوره تعدیل نیرو هم داشته ایم اما به دلیل علاقه‌ای که به کارمان داشتیم، هنوز اعلام ورشکستگی نکردیم. با این حال در این وضعیت توانسته ایم یک روزنامه نگار و یک اینفلوئنسر به ایران دعوت کنیم که بتوانند تولید محتوا کنند.

ملک‌شاهی تصریح کرد: اوازوبک از بلاگرهای لهستانی یکی از این افراد است که تاکنون دو ویدئو از کوچ عشایر ایران توسط او در فضای مجازی منتشر شده و جمعا یک میلیون بار دیده شده است. دیگری خبرنگار smithsonian است که ۱۰ صفحه راجع به کوچ عشایر گزارش نوشت. این روزنامه دو میلیون تیراژ دارد. ما در چنین شرایطی حتی تولید محتوا کردیم اما منتظریم تا اجازه ورود گردشگران به ایران داده شود.

منبع: مهر

مرتبط:

ادامه ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *