عراق

انتقاد از کاروان‌های آزادبر در عراق

سفیر ایران در عراق در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت از فعالیت کاروان‌های آزادبر که موجب بروز مشکلاتی برای زائران در عراق شده‌اند، انتقاد کرد.

ایرج مسجدی در دیدار با سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ که در رأس هیأتی برای پیگیری بازگشایی مرز زمینی عراق به روی زائران و همچنین بررسی راهکارهای کاهش هزینه‌های این سفر زیارتی به این کشور سفر کرده است، این سخنان را مطرح کرد و افزود: سفر با کاروان‌های آزاد موجب بروز مشکلات بسیاری در حیطه امنیت، بیمه و بویژه عدم پاسخگویی می‌شود.

او با بیان این‌که تولیت کار زیارت باید با سازمان حج و زیارت باشد، یادآور شد: هر زمان که کاروان‌ها با مجوز سازمان حج و زیارت حضور می‌یابند، خیال ما راحت‌تر از زمانی است که کاروان‌ها بدون متولی در امر پاسخگویی حضور دارند، ضمن این‌که کاروان‌های حج و زیارت دارای ساختار، نظارت، بیمه و اقدامات فرهنگی هستند، در صورتی‌که در کاروان‌های آزادبر چنین موضوعی وجود ندارد.
حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این دیدار بر ضرورت پیگیری رفع مشکلات و دغدغه‌های زائران برای افزایش رضایتمندی آن‌ها تاکید کرد و افزود: مشکل گران بودن هزینه‌های سفرهای هوایی و بازگشایی مرزهای زمینی از جمله موضوعات قابل پیگیری بوده که در دیدارهای انجام‌شده با مقامات عراقی مطرح شده و پیگیری آن‌ها به منظور تسهیل امور زائران تا حصول نتیجه برای افزایش رضایتمندی ادامه دارد.
سفیر ایران در عراق نیز گفت: تمام تلاش خود را در راستای تخفیف سفرهای هوایی انجام می‌دهیم، ضمن این‌که در موضوع زیارت می‌توانیم توافقات خوبی را به دست آوریم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *