حج عمره زائران خارجی-عربستان-شعار حج-

اندونزی حج را لغو کرد

اندونزی بزرگترین کشور جهان با اکثریت جمعیت مسلمان اعلام کرد که برای دومین سال پیاپی به سبب شیوع ویروس کرونا، هیچ زائری را برای حضور مراسم حج به عربستان اعزام نمی کند.

به نقل از الجزیره، «یاکوت کولیل کوماس» وزیر امور مذهبی اندونزی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به سبب شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران، دولت این کشور امسال اجازه حضور زائران اندونزیایی را در مراسم حج نخواهد داد.

او همچنین عنوان کرد که کشور عربستان سعودی تاکنون هیچ دسترسی به حج ایجاد نکرده و نه تنها اندونزی بلکه هیچ کشوری نیز سهمیه ای برای حج ۲۰۲۱ دریافت نکرده، چرا که هیچ تفاهمنامه ای نیز هنوز به امضاء نرسیده است. زائران اندونزیایی که امسال برای حضور در مراسم حج هزینه پرداخت کرده اند در سال آینده به حج اعزام خواهند شد.

اندونزی بزرگترین کشورهای اسلامی است که به تنهایی ۱۲٫۷٪ از مسلمانان جهان را در خود جای داده است. پاکستان و هند دومین و سومین کشورهای جهان با بیشترین جمعیت مسلمان نشین هستند، نیز اعلام کرده اند تاکنون تصمیمی درباره حج امسال نگرفته اند و منتظر اعلام نظر مسئولان عربستانی هستند.

عربستان سعودی سال گذشته حضور زائران خارجی را در مراسم حج برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد و تنها  حدود هزار نفر از شهروندان و ساکنان عربستان، به صورت نمادین، مناسک حج را به جا آوردند.

مقامات حج عربستان چندی پیش اعلام کردند که اجازه حضور زائران خارجی واکسینه شده یا افرادی که حداقل در شش ماه گذشته از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند را برای حج خواهند داد اما خبرگزاری رویترز در ماه می اعلام کرد عربستان بار دیگر در حال بررسی ممنوعیت حضور زائران خراجی برای حج به دلیل نگرانی از ظهور گونه های جدید ویروس کروناست.

پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲.۵ میلیون نفر از سراسر جهان در مراسم حج و عمره شرکت می کردند که درآمدی حدود ۱۲ میلیارد دلار را برای عربستان به همراه داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

شرایط ورود به حج اعلام شد

اختلاف قیمت حج به‌خاطر چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *