روسیه

ورود گروه های گردشگری ۵ تا ۵۰ نفره به ایران و روسیه بدون روادید

«علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسکو اعلام کرد: با امضای برنامه اقدام مشترک در راستای موافقتنامه لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند.

مونسان افزود در دولت دوازدهم یکی از موضوعات مهم روانسازی ورود گردشگران خارجی به کشور بود و بازارهای هدفی برای گردشگری مشخص و قرار شد یکی از اقدامات لغو روادید با کشورهای هدف باشد.

وی افزود: یکی از این مقاصد و بازارهای هدف گردشگری برای روانسازی، روسیه بود که در این سفر اجرایی می شود و گردشگران دو کشور در قالب گروههای حداقل پنج  و حداکثر ۵۰ نفری می توانند بدون داشتن روادید به دو کشور سفر کنند.

مونسان تصریح کرد: برای لغو روادید برنامه در مرحله اول سفرهای گروهی مطمئن تر است که در قالب آن گروه های مختلف اعم از تجّار، واکسیناسیون و گردشگری را در بر خواهد گرفت و در این مرحله برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد. طبیعی است که ابتدا منتظر نتیجه تجربه لغو روادید گروهی باشیم و پس از آن اگر نیازی احساس شد به فکر روادید انفرادی نیز خواهیم بود.

اجرایی شدن لغو روادید با چین و عمان

وی گفت: عمان و چین نیز از کشورهایی بودند که لغو  روادید با آنها انجام شد و شاهد رشد و افزایش چشمگیر گردشگران بودیم که با شرایط همه گیری کرونا متوقف شد.

لغو روادید با روسیه اجرایی می شود

مونسان اظهار داشت: یکی دیگر از بازارهای هدف دولت دوازدهم برای روانسازی گردشگری روسیه بود که با توجه به روابط خوب دو کشور و همچنین علاقه مندی گردشگران ایران به روسیه وظرفیت های موجود در کشور برای بخش فرهنگی و تاریخی گردشگران لغو روادید با مسکو هم بسیار حایز اهمیت است که در این سفر عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود. برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد اکنون  برنامه اقدام مشترک دو کشور تهیه شده و فردا دوشنبه به امضا دو طرف خواهد رسید.

مونسان اظهار امیدواری کرد که با امضای برنامه اقدام مشترک و همچنین روند افزایش واکسیناسیون و عبور از شرایط کرونایی بتوانیم شاهد افزایش گردشگران بین دو کشور ایران و روسبه باشیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کر تا قبل از همه گیری کرونا بیش از ۶۰ هزار گردشگر ایرانی به روسیه و ۳۶ هزار گردشگر روسی به ایران سفر می کردند اما عملیاتی شدن طرح لغو روادید،  با توجه به مسافت کم و ظرفیت های خوب دو کشور امیدواریم که این تعداد گردشگر افزایش بیشتری پیدا کند.

وی گفت: این اقدام بسیار مهم است و عزم دو کشور را جزم می کند تا گردشگری بین دو طرف توسعه یابد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در باره طرح گردشگری واکسیناسیون روسیه که قرار است بزودی اجرایی شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم که در راستای طرح گردشگری سلامت که پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور اجرایی شدن آن را داده تجّار و دانشجویان ایرانی بتوانند از مزایای آن استفاده کرده و به راحتی وارد روسیه شوند، ضمن اینکه در قالب این طرح شهروندان ایران نیز خواهند توانست هم برای واکسناسیون و هم در کنار آن گردشگری وارد روسیه شوند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

مونسان برای لغو ویزای گروهی به روسیه رفت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *