گردشگری

ایستگاه اتوبوسی که جاذبه گردشگری شد

شهر کرومباخ اتریش، میزبان ایستگاه اتوبوسی به شکل جنگلی از میله‌های فولادی باریک است که اطراف یک راه‌پله‌ مارپیچ چوبی را احاطه کرده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه اتوبوس بروندن، یکی از هفت ایستگاه طراحی شده توسط معماران اتریشی که در دهکده کوچک کرومباخ بنا شده است، ساختاری متشکل از میله‌های بلند و باریک و سکوهای چوبی است و در منطقه کوهستانی Bregenzerwald قرار دارد.

بروندن که البته با توجه به عقیده برخی از مقامات اتریشی نسبت به ایمن نبودن آن، در حال حاضر به عنوان ایستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، علاوه بر اینکه قرار بود محلی برای انتظار مسافران اتوبوس‌های شهری باشد، محل ملاقاتی برای دوستان و بازدیدکنندگان نیز به حساب می‌آید.

blank

هدف طراح این ایستگاه از ساخت آن ایجاد یک طرح خاص و بدون مشابه بود که بتوان از پله‌های آن بالا رفت و از تماشای منظره پانورامای کرومباخ بهره‌مند شد. علاوه بر این طراح در نظر داشته است مدلی را ارائه دهد که پتانسیل تبدیل شدن به یک نماد شهری برای کمک به توسعه صنعت گردشگری این منطقه را داشته باشد. ترکیب این جنگل میله‌ای با طبیعت اطراف منظره دیدنی و جالب‌توجهی را ایجاد کرده است.

blank

سکوهای ایستگاه مذکور که بخشی از پروژه BUS STOP در این روستای کوچک است، بر روی چوب‌پاهای کوتاه و بلندی که رو به آسمان صعود کرده استوار شده است و از دور منظره‌ای هم‌چون پرواز یک پرنده و اوج گرفتن به سمت آسمان را به نمایش می‌گذارد. بلندترین و در اصل آخرین سکوی این ایستگاه که منظره‌ای نفس‌گیر از حومه اتریش را فراهم می‌آورد، در حدود ۶ متر از زمین ارتفاع دارد.

لازم به ذکر است که علی‌رغم حضور هفت معمار بزرگ به این روستای کوچک برای ایجاد و پیاده‌سازی این طرح، باز هم پلیس رعایت مسائل ایمنی را در آن تأیید نکرد و با مسدود کردن ورودی آن به کمک زنجیر و نصب یک تابلوی کوچک با عبارت “این یک اثر هنری است. وارد نشوید!”، اجازه استفاده و بالا رفتن از آن را به هیچ‌کس نداد.

blank

البته مجریان طرح این اقدام مسئولین را اقدامی پیشگیرانه می‌دانند که به منظور حفاظت از مردم روستا در برابر خطرات و حوادث احتمالی انجام گرفته است. بدین ترتیب کاربری ایستگاه مذکور به سمت یک قطعه هنری عمومی تغییر ماهیت داد. گروه معماری این ایستگاه، پیروی گام به گام از طرح ارائه شده توسط طراح را به رعایت نکات و مقررات ایمنی کشور در زمینه ساختمان‌سازی مقدم دانستند و بدین ترتیب علی‌رغم استحکام و پایداری کافی این بنا، تنها به دلیل رعایت نشدن مقررات ایمنی ساخت و ساز کشور در طول پیاده‌سازی آن، روستای مذکور نمی‌تواند مسئولیت هیچ‌گونه حادثه احتمالی را تقبل کند.

blank

البته افراد بسیاری با نادیده گرفتن علائم و هشدارها به منظور بهره‌مندی از مناظر دیدنی اطراف و عکس گرفتن از این پله‌ها بالا می‌روند و تاکنون هیچ حادثه‌ای گزارش نشده است ولی مقامات همچنان پیشگیری را بهترین راهکار می‌دانند.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *