بیستون

این شهر جهانی اقامتگاه بوم‌گردی ندارد!

شهر بیستون که به واسطه کتیبه منحصربفرد جهانی‌اش هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است، زیرساخت‌های اقامتی چندانی برای اسکان میهمانانش ندارد و درحال حاضر هتل لاله بیستون تنها زیرساخت اقامتی این شهر محسوب می‌شود، آن هم تنها با ۲۰ اتاق که جوابگوی تعداد کمی گردشگر است، گردشگرانی که باید بنیه مالی خوبی برای اسکان در این هتل پنج ستاره داشته باشند.

علی شعبانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هرسین در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به چرایی ضعف زیرساخت‌های اقامتی در شهر جهانی بیستون، اظهارکرد: برنامه داریم در این شهر اقامتگاه بوم‌گردی و یا خانه مسافر راه اندازی کنیم، اما تاکنون سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضی و پای کار نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: شهر بیستون در کنار کتیبه باستانی‌اش، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی زیاد دیگری نیز دارد که همه این‌ها باعث شده گردشگران زیادی جذب آن شوند، اما متاسفانه در بخش زیرساخت‌های اقامتی این شهر ضعف‌هایی داریم که تقویت این بخش را در دستورکار قرار داده‌ایم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان هرسین تاکید کرد: هرچند در خود شهر بیستون تاکنون اقامتگاه بوم گردی راه اندازی نشده، اما در دو روستای نزدیک به این شهر یعنی روستاهای سرماج حسین خانی و نجوبران اقامتگاه‌های بوم گردی داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ماه‌های گذشته مجوز احداث مجتمع گردشگری را در ورودی و خروجی شهر داده‌ایم که احداث اقامتگاه بوم گردی نیز در برنامه سرمایه گذاران این مجتمع‌ها قرار دارد.

شعبانی به در پیش بودن رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ نیز اشاره کرد و گفت: تا زمان برگزاری این رویداد باید خلاء زیرساخت‌های اقامتی این شهر را برطرف کنیم، برای همین از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر استقبال می‌کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *