باغ-اکبریه

حال خوب برای میراث یونسکو/باغ اکبریه گردشگر جذب می‌کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ جهانی اکبریه بیرجند بازدید کرد و پیشنهاداتی برای جذب بیشتر گردشگر داد.

علی اصغر مونسان، امروز دوشنبه ۹ دی، در سفر به خراسان جنوبی به همراه استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از مسئولان استانی از باغ جهانی اکبریه بیرجند بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، پیشنهاداتی برای جذب بیشتر گردشگر به این باغ و قول‌هایی برای حل برخی مشکلات داد.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این بازدید با اشاره به ثبت باغ جهانی اکبریه در فهرست آثار جهانی اظهار کرد: این بنای تاریخی مربوط به سه دوره مختلف تاریخی است.

وی با بیان اینکه در ورودی این باغ موزه فرش راه اندازی شده است، بیان کرد: در این موزه نزدیک به ۵۰ تخته فرش دستبافت تاریخی به نمایش گذاشته شده که یکی از بی نظیرترین گنجینه‌های فرش در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: موزه مردم شناسی، باستان شناسی، مفاخر و مشاهیر، نگارخانه از بخش‌های دیگر این مجموعه است.

عمارت و باغ اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است. این بنا در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده‌است.

این باغ در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همچنین این باغ با نام «مجموعه اکبریه، مسجد و عمارت و باغ» در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۳۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *