آژانس های هوایی-آژانس‌های گردشگری

آژانس‌های هوایی حق گران کردن بلیت‌ها را ندارند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و مجلس اعلام کرده‌اند که آژانس‌های هوایی حق گران کردن بلیت‌ها را ندارند، اما این افزایش قیمت‌ها به احتمال زیاد به دلیل اختلافی است که آژانس‌های هوایی با شرکت‌های هوایی دارند.

رحمت‌الله فیروزی در خصوص افزایش مداوم قیمت بلیت‌های هواپیما و آژانس‌های هوایی، اظهار کرد: کمیسیون عمران در حال بررسی دقیق این موضوع است و جلسه‌ای هم با نمایندگان آژانس‌ها خواهیم داشت. دولت در گذشته دستور آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما را داده بود و هم‌اکنون هم قیمت بلیت‌ها نوسان دارد و گاهی پایین هم می‌آید و اینگونه نیست که همیشه روند افزایشی داشته باشد.

وی افزود: این موضوع در دستور کار کمیسیون عمران است، اما قرار بر افزایش قیمت‌ها نبوده و دولت و مجلس اعلام کرده‌اند که آژانس‌های هوایی حق گران کردن بلیت‌ها را ندارند و به تازگی خبر مستندی که بلیت‌ها افزایش قیمت چشم‌گیری داشته‌اند دریافت نکرده‌ایم، اما این افزایش قیمت‌ها به احتمال زیاد به دلیل اختلافی است که آژانس‌های هوایی با شرکت‌های هوایی دارند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت که نرخ بلیت‌ها در آینده نرمال می‌شود، گفت: این موضوع به نرخ ارز بستگی دارد چرا که تأمین قطعات هواپیما با دلار محاسبه می‌شود. وقتی ارز از ۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان می‌رسد افزایش قیمت در تمام سطوح رخ می‌دهد که البته منطقی نیست.

فیروزی تصریح کرد: کرونا به صنعت هوایی و گردشگری کشور ضربات مهلکی زده است به طوری که برخی شرکت‌های هوایی برای ۴ ماه هیچ پروازی نداشته‌اند که البته الان کمی در سطح داخلی اوضاع بهتر شده است. هم‌اکنون ظرفیت نسبی پروازها پر می‌شود و بیشتر کسانی از هواپیما در این شرایط استفاده می‌کنند که برای کار و مأموریت به شهرهای دیگر می‌روند و در چنین شرایطی طبیعی است که آژانس‌های هوایی متحمل ضرر زیادی شوند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

جلو گران‌فروشی بلیت هواپیما گرفته می‌شود؟

هشدار دوباره به وزیر راه برای افزایش نرخ بلیت

شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های ارزان را مسدود کرده‌اند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *