کاروانسرای جهان‌آباد

بازگشت مالکیت کاروانسرای جهان‌آباد به میراث‌فرهنگی میامی

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: سند مالکیت کاروانسرای جهان‌آباد (سپنج) میامی به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر شد.

سید محمدصادق رضویان ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بااعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری این اداره و نقشه‌برداری، مستندنگاری و گردآوری کامل مدارک، سند شش‌دانگ شامل عرصه و اعیان کاروانسرای جهان‌آباد به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: کاروانسرای سپنج در روستای جهان‌آباد شهرستان میامی از بناهای دوره ایلخانی است و با شماره ۲۸۱۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رضویان، تزئینات گره چینی آجری و ترکیب آجر و کاشی را از ویژگی‌های این بنا عنوان کرد و گفت: در ساخت این کاروانسرا از مصالحی چون سنگ و آجر استفاده شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی یادآور شد: پیش از این نیز با پیگیری‌های انجام شده، سند کاروانسرای میاندشت و آرامگاه ابن یمین فرومدی به نام اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان  زده شده است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *