منطقه ویژه سلامت

ایجاد منطقه ویژه سلامت یزد در دستور کار است

استاندار یزد در جمع مدافعان سلامت استان گفت: با توجه به پتانسیل توریسم درمانی در استان یزد، ایجاد منطقه ویژه سلامت در دستور کار قرار دارد.

«مهران فاطمی» در نشست با جمعی از مدافعان سلامت استان، ضمن قدردانی از جان فشانی ها و از خودگذشتگی های کادر بهداشت و درمان در دوران اپیدمی کرونا، اظهار کرد: همه گیری دو ساله کرونا، حقیقت و بطن زحمات نیروهای سلامت را برای همگان نمایان کرد و احاد جامعه اعم از مسئولان و اقشار مختلف مردم، قدردان زحمات کادر سلامت هستند.

وی  با اشاره به این که یزد قطب پزشکی جنوب و جنوب شرق در کشور است، افزود: با توجه به پتانسیل های درمانی استان، ایجاد منطقه ویژه سلامت در استان یزد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: این طرح در جلسه مناطق آزاد مطرح و مصوب شده است که هم جنبه گردشگری دارد و هم سبب رونق توریسم درمانی در استان خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: همچنین صنایع مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی  می‌توانند در این منطقه مستقر شوند و از مشوق های گمرکی و مالیاتی و سایر مزایا بهره مند شوند.

استاندار با اشاره به اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم در بحث توریسم درمانی، اظهار کرد: در اولین قدم تفاهم نامه با شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد و تا هفته اول شهریور، چهار پرواز با نام یزد در کشورهای منطقه انجام خواهد شد.

فاطمی به بحث دانش‌بنیان‌ها در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در بین حوزه‌های دانش بنیان، پایین ترین سهم برای حوزه بهداشت و درمان است.

وی با توجه به فراهم شدن بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر پیگیری و افزایش فعالیت ها در این حوزه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد دارو، تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی می توانند در منطقه ویژه سلامت مستقر شوند.

فاطمی یکی از محورهای تحولی در استان را  بحث سلامت دانست و افزود: در استان در حوزه سلامت، نیازمند تدوین برنامه تحولی و جامع هستیم تا محورهای سلامت از جمله، منابع، امکانات، بیماری ها و مشکلات بیان شود و موضوعات را مبتنی بر این برنامه پیگیری کنیم.

بهره‌مندی از ظرفیت خیران در داخل و خارج از کشور در حوزه سلامت از دیگر موضوعاتی بود که استاندار یزد به آن اشاره کرد و گفت: براساس قانون، معادن و صنایع موظف هستند در راستای مسئولیت اجتماعی، بخشی از درآمد خود را به استان پرداخت کنند و سهم بخش بهداشت و درمان نیز پرداخت خواهد شد، فرایندهای اداری و اجرایی انجام شده و در حال حاضر در مرحله وصول هستیم و ساز و کارها را دنبال می‌کنیم.

فاطمی خروج کادر متخصص از استان را یکی از نگرانی‌های خود بیان کرد و گفت: اولین مزیت ما، کادر متخصص است و این موضوع را مسئله مهمی دانست.

وی ادامه داد: در صورتی که بهترین تجهیزات، مواد و ساختمان ها را داشته باشیم اما کادر متخصص حضور نداشته باشد، دیگر حرفی برای نگفتن نداریم و باید برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات در این خصوص انجام شود.

استاندار تصریح کرد: نیاز است شورای سلامت را احیا کنیم و موضوعات در این شورا مطرح شود تا نتیجه مورد نظر محقق شود.

گفتنی است؛ در این نشست برخی از مدافعان سلامت به نمایندگی از کادر بهداشت و درمان، در حوزه های مختلف مشکلات و درخواست‌های خود را بیان کردند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *