موزه ارتباطات

باز شدن درب قدیمی موزه ارتباطات بعد از ۱۲ سال

براساس آخرین خبرهای واصله، بعد از ۱۲ سال در اصلی و قدیمی موزه ارتباطات تهران به روی علاقمندان گشوده شد. این خبر پیرامون باز شدن موزه ارتباطات تهران نگارش شده است.

جریان از چه قرار است؟

با اقدامات انجام شده بعد از ۱۲ سال در اصلی و قدیمی موزه ارتباطات به روی مردم باز شد تا با بازگشایی این در، تردد مردم برای بازدید از موزه ارتباطات به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه تسهیل شود. در اقدامات پیگیری شده؛ از ۱۲ تا ۲۲ بهمن امکان رصد موزه  از برج میلاد نیز فراهم شده و نمایشگاهی از ۴۰ سال تمبر انقلاب و اشیای پستی به همراه عکس در برج میلاد برپا گشت. علاقمندان می توانند همزمان با رصد موزه ارتباطات، از نمایشگاه این موزه نیز بازدید کنند. به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موزه  که قبل از این موزه پست و مخابرات نامیده می شد، ۲۹ سال قبل در بهمن ۱۳۶۹ به نام موزه پست شروع به کار کرد. این موزه در یکی از قدیمی ترین عمارت های دولتی با دو طبقه بنا شامل سالن ها و غرفه های متعدد تاسیس شده و مکانی مناسب برای بازدید مشتاقان دیدار آثار تاریخی و کهن است . در این موزه آثار گوناگونی از پیشینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور نمایش داده شده و مسیر پیشرفت ابزارهای ارتباطاتی در بستر تاریخ را نشان می دهد. همچنین در موزه  ابزارها و اشیا پستی و تلگرافی از گذشته تاکنون گردآوری و نگهداری شده اند. علاقمندان برای بازدید از این موزه می تواند همه روزه از ساعت ۸٫۳۰ تا ۱۷٫۳۰ به محل این موزه در خیابان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

موزهٔ پست و تلگراف یا موزه ارتباطات،یکی از موزه‌های استان تهران است که در محل پیشین ساختمان اداره پست ایران جای گرفته است. به موزه پست امروزی می‌توان لقب زندگی دوباره یک موزه را داد. در مجموعه بازسازی شده موزه پست نمونه‌هایی از کهن‌ترین نوشت‌افزارها و ابزارهای فرستادن بسته‌های پستی و چاپاری، تلفن‌های نخستین (شناخته شده به «هندلی» با مراکزی ۲۰ و ۳۰ شماره‌ای) تلگرام‌های مورس، تمبرها و دیگر ابزار ارتباطات و مخابرات از کبوتر نامه‌بر تا ماهواره به نمایش گذاشته است.

مرتبط:

بهانه‌ای برای تبدیل موزه‌ به پاتوق!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *