جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیک در نوروز ۹۹

جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیک در نوروز ۹۹

معاون شهردار و جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تدابیر لازم به منظور روان سازی ترافیک در سطح شهر و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در نظر گرفته شده تا مسافران و شهروندان مدت زمان بیشتری را به تفریح و استفاده از فرصت‌های گردشگری اختصاص دهند.

حسین امیری صبح امروز در ششمین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی‌های مرتبط با استقرار ستادهای هدایت و اسکان در مبادی ورودی شهر و ایمنی و حوادث، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از حضور پرشمار گردشگران نوروزی در جهان شهر اصفهان، هماهنگی و تعامل لازم بین بخش‌های مختلف شهری در حال انجام است تا امکان خدمت رسانی بهتر فراهم شود.

وی گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها مانند هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و پس از آن منازل استیجاری برنامه ریزی شده است که در این ارتباط پیگیری‌های لازم از طریق ارگان‌های ذی ربط انجام و در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اولویت ستاد را اسکان مسافران در فضای سر پوشیده و ایمن دانست و گفت: به منظور افزایش ایمنی و آسایش گردشگران و کاهش چادر خوابی هماهنگی‌های لازم با آموزش پرورش و خوابگاه‌های دانشجویی صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: تأمین امکانات مورد نیاز در مکان‌های اسکان از جمله سیستم‌های گرمایشی و ایمنی در نظر گرفته شده و شهر از ۲۸ اسفند ماه آماده پذیرایی میهمانان است.

امیری با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص ایجاد ستادهای هدایت میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۴ درصد از حجم ورودی مسافران نوروزی از سمت شمال اصفهان و بزرگراه معلم وارد اصفهان می‌شوند می‌بایست تدابیر لازم را در این خصوص دیده شود و از حضور دستگاه‌های خدمت رسان مانند نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، آموزش و پرورش و… استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ بالای اصفهان تصریح کرد: ایجاد فضای با نشاط و با در نظر گرفتن هویت و فرهنگ اصفهان و معرفی شایسته آداب و سنت‌های فرهنگ اصفهان و فرهنگ سازی لازم از برنامه‌های شهرداری در محل ستادهای هدایت است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در راستای معرفی فضاهای تاریخی فرهنگی و گردشگری مناسب به شهروندان و گردشگران و همچنین دسترسی مناسب به اماکن مورد نظر نقشه فرهنگی و اطلاع رسانی جامعی تهیه شده است که رونمایی و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کمیته حمل و نقل و ترافیک و تأثیر مستقیم آن بر رفاه و آسایش شهروندان شهر اصفهان، اظهار کرد: تدابیر لازم به منظور روان سازی ترافیک در سطح شهر و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در نظر گرفته شده تا مسافران و شهروندان مدت زمان بیشتری را به تفریح و استفاده از فرصت‌های گردشگری اختصاص دهند.

امیری افزود: به منظور افزایش پارکینگ در نقاط مرکزی شهر و در کنار جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، هماهنگی و تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی به عمل آمده تا در صورت نیاز از حیاط نهادها و ادارات برای پارکینگ خودرو گردشگران استفاده شود.

مرتبط:

ترفندهای سفر در روزهای ترافیک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *