ملبورن-امن ترین شهر های جهان

با ترین های نقاط مختلف جهان آشنا شوید

بسیاری از توریست های ماجراجو در دنیا مایل هستند تا ریسک و خطرات یک سری از مقاصد را بر عهده بگیرند و سفری به ترسناک ترین مناطق جهان داشته باشند.

یکی از مناطقی که در دنیا شهرت بالایی دارد و همواره دانشمندان و محققان زیادی در دنیا در حال تحقیق بر روی آن بودند مثلث برمودا است.

ترسناک ترین نقطه دنیا

“مثلث برمودا یک منطقه در اقیانوس اطلس است که کاملا هم مرز مشخصی ندارد. اما تقریبا به شکل یک مثلث است که در میان ساحل جنوب شرقی آمریکا و جزیره کوبا، جزیره هیسپانیولا، جامائیکا و پورتوریکو قرار گرفته است.

بر طبق آمار و ارقام مجود می توان گفت که حدودا ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در آن ناپدید شده اند و سرمنشا همه افسانه ها در مورد مثلث برمودا نیز همین ناپدیدشدن هاست اما نکته اینجاست که تا به حال هواپیماها و کشتی های زیادی هم توانسته اند از این منطقه عبور کنند و اتفاقی هم برایشان نیفتاده است! ”

محققین وجود طوفان های سهمگین در این منطقه را علت ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها در مثلث برمودا می دانند و اصلا دلایل افسانه ای را منطقی نمی دانند!

این محققین بر این باورند که تغییرات آب و هوایی مثلث برمودا بسیار زیاد است و نکته دیگر اینکه در این منطقه یک سری ناهنجاری های ژئومغناطیسی هم وجود دارد که باعث می شود مسیریابی به صورت غلط انجام شود.

مثلث برمودا

زیباترین نقاط دنیا

در هر کشور زیبایی های خاصی نهفته است. اینکه بخواهیم به تمامی زیباترین نقاط جهان اشاره کنیم ممکن است در این بخش نگنجد. با این حال قصد داریم تا به تعدادی از زیباترین نقاط دیدنی دنیا اشاره کنیم.

استانبول

استانبول یک کلانشهر پررونق است که مملو از فرهنگ و تاریخ غنی، غذاهای خوشمزه می باشد. این شهر مقعر اصلی امپراطوری ها در دوره های زیادی بوده که به عنوان پایتخت معنوی، فرهنگی و تاریخی ترکیه شناخته شده است.

از دیدنی های استانبول می توان به مسجد آبی استانبول، تنگه بسفر، دریای سیاه، مسجد ایاصوفیه، خلیج شاخ طلایی و کلی جاذبه فرهنگی و طبیعی اشاره کرد.

ایاصوفیه

کوتور مونته نگرو

کوتور یک بهشت کوچک در شرق اروپا است که در کشور مونته نگرو واقع شده است. این شهر عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا را از آن خود کرده و تا همین چند سال پیش خیلی از افراد با آن آشنایی نداشتند.

اما امروزه به یک شهر توریستی تبدیل شده و گردشگران متعددی از سراسر جهان به اروپا سفر می کنند تا این بهشت زمینی را از نزدیک ببینند.

آشنایی با مونته نگرو _ قطعه ای از بهشت-زیباترین شهر های جهان

مادیرا پرتغال

مجمع الجزایر مادیرا مثل یک جواهر توریستی در اروپا محسوب می شود و سفر به آن برای کسانی که به دنبال کسب آرامش، خرید، طبیعت گردی و ماجراجویی هستند، بسیار مناسب است. مادیرا از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می شود و امکان تماشای دلفین ها و وال ها نیز در آن وجود دارد.

امن ترین و نا امن نقاط جهان

هر سال یک سری تحقیقات جالب در مورد شهرهای مختلف دنیا انجام می شود تا امن ترین شهرهای جهان شناخته شوند! دلیلش هم این است که امنیت سفر برای خیلی از گردشگران از سراسر دنیا اهمیت دارد و معمولا توریست ها شهرهایی را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.

در این تحقیق (سازمان جهانی SOS) ۶۰ شهر مختلف دنیا را با استفاده از ۴۹ شاخص مختلف در ۴ دسته اصلی امنیت دیجیتالی، امنیت سلامتی، امنیت زیرساختی و امنیت شخصی رتبه بندی کرده اند تا امن ترین شهرهای جهان مشخص شوند.

۱- توکیو ژاپن

۲- سنگاپور سنگاپور

۳- اوساکا ژاپن

۴- آمستردام هلند

۵- سیدنی استرالیا

۶- تورنتو کانادا

۷- واشینگتن دی سی ایالات متحده آمریکا

۸- کپنهاگ دانمارک

۹- سئول کره جنوبی

۱۰- ملبورن استرالیا

ملبورن

ناامن ترین شهرهای جهان نیز به شرح زیر هستند:

۱- لاگوس نیجریه

۲- کاراکاس ونزوئلا

۳- کراچی پاکستان

۴- یانگون میانمار

۵- بوگوتا کلمبیا

۶- داهاکا بنگلادش

۷- کیتو اکوادور

۸- قاهره مصر

۹- بانکوک تایلند

۱۰- مکزیکو سیتی مکزیک

مرتبط:

ایمن‌ترین مقصد گردشگری جهان برای سفرهای انفرادی زنان

با جدید ترین قطارهای مسافربری ایران آشنا شوید

ترسناک ترین هتل ها در جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *