دیدنی های-استانبول

دیدنی های استانبول

یکی از مهم ترین شهرهای تجاری ترکیه، شهر استانبول است. یکی از رویایی ترین مقاصد گردشگری که در نزدیکی ایران قرار دارد. اتصالی بین اروپا و آسیا و نمادی از مدرنیته در دنیای امروز ترکیه است.

این شهر با وجود زیبایی های دیدنی باستانی، بازارها و گردشگاه های خوبی هم دارید. نزدیک به ساحل و دریا است و لذت شب نشینی را هم دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های استانبول هم در همین جامع بودنش است.

یکی از شهرهای مورد علاقه پادشاهان عثمانی و بیزانس بوده است. توسط تنگه بیسفر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. در نزدیکی این تنگه، کاخ‌های زیادی ساخته شده اند. و هیبت یک شهر بزرگ و شاه نشین را دارد. هر زمانی که بخواهید می‌توانید به استانبول سفر کنید. نه سرمای سختی دارد و نه آفتاب سوزانی که شما را اذیت کند. پس در هر فصلی، می‌تواند جزو لیست شما باشد!

چرا استانبول را انتخاب کنیم؟

استانبول را باید در صدر لیست های بازدید از ترکیه بگذاریم. شهری که مرکز تجارت ترکیه به حساب می‌آید. و هر ساله به جز توریست ها، تاجران و بازرگانان زیادی را هم به خود می بیند. اگر کمی به بافت معماری شهری استانبول دقت کنید، متوجه می شوید که آماده بازدید افراد موفق زیادی است.

برای بازدید کردن در استانبول، عجله نکنید. هر کدام از زیبایی ها و خیابان های استانبول، ارزش وقت گذاشتن دارند. نمی توانید به سادگی از کنار آنها بگذرید. مثلاً خیابان استقلال را نمی شود در دو ساعت تمام کرد. بازار بزرگ استانبول را باید مثل یک بنای تاریخی در دل یک بازار دید. اگر قصد دارید که بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید، بهتر است حتماً دیدنی های استانبول را لیست کنید.

ایاصوفیه

این مرکز دیدنی شاید معروف ترین جاذبه گردشگوری استانبول باشد. این شهر بزرگ را با این مسجد زیبا و گنبد حیرت‌انگیزش می‌شناسند. یک بنای بسیار باشکوه که در طول تاریخ و توسط امپراتوری‌های مختلف باقی مانده است. اولین بار در سال ۵۳۷ میلادی توسط ژوستین یکم که آن زمان امپراتور بیزانس بود، به عنوان یک بنای مذهبی ساخته شده است. نزدیک به شش قرن، یک کلیسای کاتولیک رومی بوده و بعد از آن در سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شده است.

دیدن ایاصوفیه، انتخاب اول هر کسی در استانبول است. برای ساکنان خود شهر نیز، این بنای باشکوه یک محل تفریحی ایده آل است. برای بازدید از این بنای باشکوه که معماری بیزانس در آن بیداد می کند، شک به دلتان راه ندهید.

بازار بزرگ

بازار گردی یکی از مهم ترین بخش‌های سفر است. سوغاتی خریدن برای خانواده و دوستان، جزو جدا نشدنی هر سفری است. حتی اگر اهل خرید نیستید، نمی‌توانید از دیدن بازار بزرگ استانبول بگذرید. یکی از معماری‌های مهم استانبول، همین بازار بزرگ است که شبیه بازارهای سنتی ایرانی ساخته و طراحی شده است. طاق‌های منحنی و کاشی کاری‌هایش، شبیه به معماری ایرانی اسلامی است.

در بازار بزرگ، بیشتر از پنج هزار باب مغازه وجود دارد. هر نوع محصولی را می‌توانید در این دالان‌های طاقی شکل پیدا کنید. کافی است زمان مناسب برای گشت و گذار در بازار در نظر بگیرید. بازارگردی، اولین برنامه ای است که قبل از رزرو بلیط هواپیما استانبول که در لیست بازدید قرار می‌گیرد. این بازار را از دست ندهید.

میدان تقسیم و خیابان استقلال

خیابان استقلال هم جزو خیابان‌های تجاری استانبول است. با این تفاوت که در این خیابان، زیبایی‌های بصری هم وجود دارد. خرید کردن از این خیابان، با وجود کافه‌های دلچسب و خوش رنگش، لذت زیادی دارد. خیابان استقلال مخصوص جوان ترهاست. خیلی از هتل‌های استانبول در نزدیکی همین خیابان و میدان تقسیم قرار گرفته اند.

اگر زمانی را برای خرید کردن در استانبول در نظر گرفته اید، این خیابان می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. بعد از این که خریدهایتان تمام شد، می‌توانید سری به میدان تقسیم بزنید. میدانی که برای شب نشینی مناسب است. این میدان برای کسانی که عاشق زندگی در شب هستند، یک محل ایده آل به حساب می‌آید.

تنگه بسفر استانبول

کمی هم به سمت دریا برویم. مکان‌های دیدنی استانبول، محدود به شهر نمی‌شوند. و همین نکته، دیدن استانبول را لذت بخش تر می‌کند. یک شهر ساحلی تجاری با معماری شهری مناسب که می‌تواند خاطره یک سفر خوب را برای شما بسازد. تنگه بسفر، طولی نزدیک به سی کیلومتر و عرضی هفتصد متری دارد. دریای سیاه را به دریای مرمره و متصل می‌کند و از میان استانبول اروپایی و استانبول آسیایی می‌گذرد.

این تنگه از دیدنی‌های مشهور استانبول است. شاید برای مردم خود این شهر، اینجا یک محل ساده نباشد. چند کاخ معروف استانبول از جمله کاخ‌های چراغان و دلما باغچه در نزدیکی این تنگه ساخته شده اند. نگاه پادشاهان به این تنگه، همیشه مثبت بوده و دوست داشتند که در نزدیکی آن اقامت کنند. کافه ها و رستوران های خوبی هم در نزدیکی این تنگه قرار دارند که می توانید در آن ها استراحت کنید و غذایی بخورید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *