جشنواره

برگزاری جشنواره ها فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی است تا در قبال آن نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق کشور اقدام شود.

یزد گردشگری
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ولی تیموری در سفر به مهریز در بازدید از چند بوم‌گردی و جشنواره قورمه در جمع مسئولان محلی با قدردانی از برنامه‌های فرهنگی افزود: معرفی جاذبه‌های فرهنگی با برگزاری جشنواره از راه‌های مهم و مناسب توسعه گردشگری است.

وی ادامه داد: در تمام استان‌ها در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی از آثار و ابنیه تاریخی وجود دارد که می‌توان با برگزاری جشنواره‌ها آنها را به گردشگران نشان داد.

این مسئول اظهار داشت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با حمایت دولت و جلب مشارکت بخش خصوصی از دیگر راه‌های ایجاد زیرساخت در جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است.

تیموری گفت: در سال‌های اخیر در این بخش در کشور کارهای بسیار خوبی از لحاظ زیرساخت انجام گرفته و این روند با حضور بخش خصوصی و حمایت مسئولان ادامه دارد.

دومین جشنواره قورمه سنتی مناطق مختلف کشور عصر چهارشنبه ۱۳ آذرماه جاری با حضور جمعی از مسئولان، گردشگران و مردم در باغ جهانی پهلوانپور مهریز یزد آغاز شد و ۲ روز ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و جذب گردشگران به مناطق دارد.

محسن صادقیان در آیین افتتاحیه این جشنواره افزود: برای توسعه صنعت گردشگری و جذاب گردشگران باید ظرفیت‌های هر منطقه را به خوبی با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اطلاع‌رسانی کرد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: برگزاری جشنواره قورمه و معرفی این غذای سنتی محلی نقش مهمی در معرفی مهریز به گردشگران دارد.

سید مصطفی فاطمی با بیان این‌که در سال گذشته این جشنواره مورد استقبال قرار گرفته؛ ادامه داد: نحوه پخت انواع قورمه و معرفی آن با برنامه‌های متنوع فرهنگی کاری ارزشمند است.

فرماندار مهریز هم گفت: بیان ظرفیت‌های این شهرستان در قالب جشنواره‌ها جزو فعالیت‌های محوری و مورد تاکید است که همه ساله با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

رضا زارع‌زاده افزود: باید ظرفیت‌های منطقه را با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و حتی ورزشی به سایر مردم و گردشگران نشان داد.

چند برنامه فرهنگی و هنری و همچنین پخت و عرضه قورمه و توزیع بین گردشگران از بخش‌های جشنواره بود.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی و ۲ اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

مهریز ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در شهر و برخی از مناطق روستایی دربخش مرکزی است.

مهریز که بنای آن را به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *