مازندران

بریم سفر مازندران – آب گرم گرو و روستای زیبای بلیران آمل

تصور کنید با سمفونی صدای پرندگان از خواب بیدار شوید ،و چشمان خود را به روی جنگل چند هزار ساله باز کنید و پس از گذشتن از آب سرد رودخانه ، با آبتنی در آب گرم جنگلی بهترین روز رویایی خود را تجربه کنید.

رودخانه بلیران

جنگل و روستای بلیران

جنگل و روستای بلیران در بخش دشت سر شهرستان آمل قرار گرفته و دارای طبعتی بکر و زیباست که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

روستای بلیران در دل جنگلی بسیار زیبا و چسم نواز با گونه های مختلف گیاهی واقع شده استکه در هر فصل زیبایی خاصی دارد .

جنگل بلیران

معماری بومی روستا منحصر به فرد است . حوضچه های رودخانه گرما رود و چشمه های آب گرم بلیران برای شنای گردشگران بسیار مناسب است .

در جاده قدیم آمل – بابل در ۱۵ کیلومتری آمل جاده ای به سمت جنگل و کوه می رود و در پیچ ورودی جاده فیروزکلا زیبایی تازه ای دیده می شود.

پس از گذر از چند روستا در انتهای جاده به روستای زیبای بلیران می رسیم . در فصل پاییز این مسیر بسیار مسحور کننده است و برگ های زرد و قرمز با ترکیبی از سبز و نارنجی لذت پیاده روی را دوچندان می کنند.

در یک طرف این مسیر تابلوی نقاشی از یک جنگل پاییزی دارد و در سوی دیگر شالیزار های خوش عطر برنج مشام انسان را نوازش می دهد.

چیدن میوه های وحشی جنگلی مثل ازگیل و زالزالک و دیدن چشمه و رودخانه و شنا در چشمه های آب گرم بخشی از تجربه های لذت بخش این سفر است.

رودخانه بلیران

چشمه های آب گرم

برای دیدن چشمه های آب گرم باید در طول مسیر رودخانه حرکت کنید. بوی گوگردی که به مشام میرسد بهترین نشانه برای رسیدن به این چشمه ها می باشد.

چشمه گرو

چشمه ها تقریبا روبه روی هر دو طرف رودخانه واقع شده اند. چشمه ی آب گرم گرو در تپه ای با ارتفاع تقریبی ده متر بالاتر از سطح رودخانه قرار گرفته است و آبی سفید رنگ داردو روبه روی آن چشمه لاله زار با آبی زلال قرار گرفته که البته بوی ترکیبات گوگردی دارد.

چشمه لاله زار

این چشمه ها به سبب دارا بودن املاح معدنی گوناگون دارای خاصیت درمانی شفا بخش برای امراض پوستی و دردهای مفصلی می‌باشد.

آب گرم گرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *