کریسمس-مسکو

سال نو میلادی و بهترین مقاصد گردشگری

سال نو میلادی و تعطیلات ۱۲ روزه‌ آن بهترین بهانه برای گشت و گذار و مسافرت است؛ با این حال انتخاب مقصد این تفریحات اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعطیلات سال نو میلادی که از روز کریسمس (۲۵ دسامبر) آغاز می‌شود و تا روز غسل تعمید حضرت مسیح ادامه می‌یابد، در میان ملل مسیحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معمولا در کشورهای مسیحی‌نشین با برگزاری جشن و سرور همراه است. اکثر کشورها این دوره ۱۲ روزه را با شکوه‌ هر چه تمام‌تر برگزار می‌کنند. در این میان کشورهایی وجود دارد که بیش از هر نقطه دیگر ارزش دیدن دارد؛ در ادامه با شش مورد از بهترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

سیدنی

در شب سال نو میلادی همه چشم‌ها به آسمان سیدنی است. آتش‌بازی‌های دو سال‌ اخیر سیدنی در این شب حدود یک‌میلیون بازدیدکننده در بندر شهر و یک‌میلیارد نفر در سراسر جهان داشته است. در این شهر مناطق خاصی وجود دارد که نمایی بی‌نظیر و عالی از شهر فراهم می‌کند. به منظور پیشگیری از ازدحام بیش از حد جمعیت امکان بررسی آنلاین این نقاط در هر ساعت از شبانه روز فراهم است. علاوه بر این، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی و پارک ملی بندرگاه سیدنی مکان‌هایی شگفت‌انگیز برای برگزاری جشن شب عید است و امکان انتخاب محل جشن را از میان جزایر یا پارک‌های اطراف بندر اصلی در اختیار می‌گذارد. با این حال، پر زرق‌وبرق‌ترین مراسم شب سال نو سیدنی در خانه اپرای معروف آن برگزار می‌شود.

سال-نو-میلادی

بانکوک

پایتخت تایلند از جمله شهرهایی به حساب می‌آید که به داشتن زندگی پر انرژی شبانه در کل سال معروف است، بنابراین در شب سال نو هیچ بازدیدکننده‌ای را ناامید نمی‌کند. این شهر کافه‌ها و رستوران‌های بامزه و بی‌نظیری دارد و دارای یکی از طولانی‌ترین کافه‌های روباز جهان است که می‌توان شب‌ها پشت میزهای آن نشست و ستاره‌ها را تماشا کرد. بازار مرکزی این شهر منطقه‌ای پر از شور و شادی، نشاط و سرگرمی‌های جالب است و بازار شبانه و روباز آن از مکان‌های محبوب است که در شب سال نو تمامی رستوران‌های آن منوی خاص عصرانه‌های شب عیدی را برای ارائه دارند.

سال-نو-میلادی

دبی

دبی از جمله شهرهایی است که دقیقا می‌داند چطور می‌توان یک میهمانی عالی و بی‌نظیر برگزار کرد. نمایش باشکوه آتش‌بازی سال نو در برج خلیفه چنان گسترده است که از سراسر امارات متحده عربی دیده می‌شود و مکان‌های دیدنی بیشمار، سواحل به یاد ماندنی و تفریحات فراوان، جشن‌های مسحور کننده، شب‌نشینی‌های پر زرق‌وبرق و جالب، غرفه‌های زنده آشپزی، نمایش‌های یکپارچه آتش‌بازی و میهمانی‌های آئینی از جمله بارزترین ویژگی‌های ایام سال نوی شهر است.

سال-نو-میلادی

سن پترزبورگ

میهمانی‌های حماسی‌ شب سال نو از موارد شهرت مسکو است. با این حال تجربه یک جشن کوچک‌تر با آرامشی بیشتر را می‌توان در سرزمین عجایب زمستانی، شهر زیبای سن پترزبورگ داشت. شب سال نو در این شهر جادویی با آتش‌بازی‌های رسمی در مقابل قلعه نظامی پیتر و پائول واقع در ساحل رودخانه نوا برگزار می‌شود و توده مردم برای تحویل سال نو در میدان مقابل کاخ ایالتی آرمیتاژ گرد هم می‌آیند. چشم‌اندازهای خیره‌کننده سطح شهر، کاخ کاترین اقامتگاه‌ تابستانی تزارها از جمله دیدنی‌های محبوب دیگر این شهر به حساب می‌آید که در ایام تعطیلات از همیشه باشکوه‌تر جلوه می‌کنند. نمایش فندق‌شکن چایکوفسکی از جمله بخش‌های بنیادین جشن‌های کریسمس در سراسر جهان است که هر سال در شب سال نو می‌توان در تئاتر مارینسکی شهر سن پترزبورگ به تماشای آن رفت. این نمایش برای اولین بار در سال ۱۸۹۲ برگزار شد.

سال-نو-میلادی

شهر کبک

هرچند دمای هوای این شهر در زمستان تا منفی ۹ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد، وجود تراس‌های گرم و شومینه‌های موجود در فضای باز این شهر در شب سال نو، تعطیلات این شهر را بسیار گرم و دلپذیر می‌کند. میهمانی اصلی این شهر در خانه بزرگ Grande Allée با حضور گروه‌های موسیقی زنده و شاد، چرخ‌ و فلک‌های بزرگ، آتش‌بازی و فراهم آوردن امکانات اسکیت‌بازی روی یخ در زیر آسمان پر ستاره شبهای کبک برگزار می‌شود.

سال-نو-میلادی

لاس وگاس

لاس‌وگاس، پایتخت سرگرمی جهان، در شب سال نو به عظیم‌ترین محور برگزاری میهمانی تبدیل می‌شود. در سی و یکم دسامبر تردد اتومبیل در این شهر از ساعت شش بعدازظهر متوقف می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند با حضور در خیابان‌ها بزرگترین میهمانی شب عید خود را برگزار کنند. در این شب آتش‌بازی از پشت‌بام هفت کافه بزرگ شهر، آسمان نوادا را به طور کامل روشن می‌کند و در حضور شهردار شهر گروه‌های مختلف موسیقی، نمایش و نورافشانی به هنرنمایی می‌پردازند. از سوی دیگر با رزرو یک محفظه از High Roller که بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان‌نمای موجود در سراسر دنیا به حساب می‌آید می‌توان از مناظر چشمگیر این شهر در شب سال نو لذت برد.

منبع:ایمنا

سال-نو-میلادی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *