راهکاری برای بازگرداندن گردشگران خارجی وجود دارد؟

بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید

معاون وزیر کشور با تاکید بر این که مدیران شهری در شرایط کرونا نباید مدیران میراث فرهنگی و گردشگری را تنها گذارند، گفت: یقیناً باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم و با اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرها را برای حضور گردشگران با در نظر گرفتن مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند.

«مهدی جمالی نژاد» در حاشیه سفر روز گذشته‌ی خود به شهر جهانی یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ورود شهرداری‌ها به حوزه گردشگری یاد کرد و گفت:  گردشگری به یکی از مطالبات همه شهروندان و روستاییان تبدیل شده و مدیران دلسوز شهری و روستایی نسبت به آن احساس مسئولیت و حساسیت می‌کنند.

وی با بیان این که محور توسعه بسیاری از شهرها و روستاهای کشور صنعت گردشگری است، گفت: با ورود کرونا، گردشگری در بسیاری از شهرهای دنیا شکننده شده و محدودیت‌های زیادی را در این زمینه شاهد هستم اما این مسئله ورود جدی مدیران شهر و اعضای شوراهای شهر به عرصه گردشگری را می‌طلبد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر این که مدیران شهری در شرایط کرونا مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نباید تنها بگذارند، گفت: یقیناً باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم کرده و با اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرها را برای گردشگری محور شدن و حضور گردشگران را با در نظر گرفتن مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند.

جمالی نژاد افزود: البته نهادهای توریست‌گردان و مهمان‌خانه‌ها و سایر زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری و تمام نهادهای آسیب دیده از ناحیه کرونا باید به همت مدیران شهری و شوراهای شهر دوباره به چرخه فعالیت خود برگردند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در رابطه با وضعیت بودجه شهرداری‌ها در خصوص صنعت گردشگری، گفت: شهرداری‌ها با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت‌هایی که انجام می‎دهند، بسترسازی برای گردشگری هستند که برای هر کدام از این فعالیت‌ها، ردیف‌ها و اعتباراتی اختصاص داده شده است.

وی افزود: اقداماتی مانند تغییر مبلمان شهری، فضا سازی شهری، ایجاد و رسیدگی به فضای سبز، گشایش فضاهای ورزشی و فرهنگی و ورود به حوزه‌های مذهبی و برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی شهرداری‌ها بسترساز حضور پررنگ گردشگران شده است.

جمالی‌نژاد بر هدف‌گذاری شهرداری‌ها در تامین بودجه مربوط به فعالیت‌های حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: برای بودجه‌گذاری باید هدف‌دار اقدام کرد تا بتوان متناسب با ذائقه گردشگران داخلی و خارجی، حضور پررنگ‌تر گردشگران را شاهد باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد چیست؟

پروتکل پذیرش گردشگران خارجی در ایران چه شد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *