پروازهای خارجی-بلیط پروازهای چارتری را اشتباه نخرید

بلیط پروازهای چارتری را اشتباه نخرید!

پروازهای چارتری شاید برای تمامی مسافران هیجان‌انگیز باشد.

نکات مهمی در مورد پروازهای چارتری وجود دارد که شاید کسی در مورد آن‌ها با شما صحبت نکند! در این مطلب ابتدا در مورد پروازهای چارتری اطلاعاتی به شما ارائه می‌کنیم و سپس، نکات مهم آن در زمان خرید را بازگو می‌کنیم.

پرواز چارتر به چه معناست و چرا پروازها چارتر می‌شود؟

کسب‌وکارهای بزرگ که مدیران یا کارکنان آن‌ها به‌صورت دائم یا تناوبی در مسیر هوایی، زمینی یا دریایی مشخصی رفت‌وآمد دارند، برای کاهش هزینه‌های خود تعدادی صندلی چارتر (seat charter) می‌کنند. در مقیاس بزرگ‌تر، آژانس‌های هواپیمایی یا شرکت‌های گردشگری که در یک مسیر مشخص تور برگزار می‌کنند، برای رزرو بلیط صندلی‌های تمام هوایپما، اتوبوس یا کشتی اقدام می‌کنند.

چه نکاتی را باید در زمان رزرو بلیط چارتر در نظر داشته باشید؟

نکاتی که در مورد رزرو بلیط چارتر در ادامه آماده کرده‌ایم، شاید نکات پیش پا افتاده و ساده‌ای باشد اما کسی به آن‌ها اعتنا نمی‌کند. نکات رزرو بلیط چارتر به شرح زیر است:

۱. تاریخ و زمان پرواز را حتما چک کنید.

با توجه به اینکه بلیط‌های چارتری کنسلی ندارند، بهتر است تاریخ و زمان پرواز را حتما چک کنید. پروازهای چارتری را می‌توانید کنسل کنید اما بدانید که ۱۰۰% هزینه سوخت شده و مبلغی به شما عودت داده نمی‌شود.

۲. مراقب قیمت‌ها باشید!

زمانی که قیمت بلیط‌های سیستمی افزایش می‌یابد، درخواست برای خرید بلیط چارتری نیز بیشتر می‌شود. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم سریع تصمیم بگیرید و مراقب قیمت‌ها نیز باشید. همچنین ممکن است بلیط چارتری پرواز با کلاس تجاری باشد اما پرواز سیستمی با کلاس اکونومی و قیمتی بیشتر از آن ارائه شود.

۳. پوشش بیمه هواپیمایی را چک کنید.

پوشش بیمه هواپیمایی یا همان سفر با هواپیما، شامل حوادثی است که در طول پرواز، تیک‌آف و لندینگ اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که خسارات خارج از تعهد بیمه در موارد معقول باشد.

۴. سوابق ایمنی را بررسی کنید.

برخی از ایرلاین‌ها به جای ارائه بلیط چارتر، پرواز با ناوگان فرسوده را با قیمت کم ارائه می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت پرواز چارتر با کیفیت پروازهای سیستمی یکسان است و تفاوت آن‌ها فقط در قیمت بلیط است. پرواز با ناوگان‌های فرسوده بازی کردن با جان مسافران است!

۵. چارترها همیشه ارزان نیستند!

واقعیتی که معمولا کسی در رابطه با آن صحبت نمی‌کند این است که پروازهای چارتری همیشه ارزان نیستند. به این مثال توجه داشته باشید: پرواز بیزینس تهران به استانبول در حالت عادی ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان است. قیمت این پرواز در حالت چارتر کمتر از ۳،۰۰۰،۰۰۰ نخواهد بود! پس پروازهای چارتر همیشه ارزان نیستند چرا که ممکن است یک پرواز لوکس چارتر شود.

۶. آماده باشید.

با توجه به اینکه در حال حاضر در هر مسیری امکان چارتر وجود دارد، فقط آماده این باشید که سفر کنید! در چنین حالتی حتما بلیط چارتری برای حداکثر ۳ روز آینده پیدا خواهید کرد.

۷. معایب بلیط چارتری

در مورد معایب پرواز چارتر نیز اطلاعاتی داشته باشید.

الف. در پروازهای چارتری امکان انتقال بلیط به دیگری و تغییر تاریخ وجود ندارد.

ب. نرخ بلیط خردسالان (۲ تا ۱۲ سال) و کودکان در بلیط‌های چارتری هم‌قیمت با بزرگسالان است. نرخ بلیط خردسالان در پروازهای سیستمی نیم‌بها و برای کودکان ۱۰% از مبلغ کل بلیط بزرگسالان است.

پ. در مسیرهای پرتردد بلیط چارتری کمتر در دسترس قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان بلیط تهران به کیش کمتر چارتر می‌شود و در مقابل، اکثر بلیط‌های تهران به کیش در تابستان چارتری است.

مرتبط:

نکاتی از خرید بلیط پروازهای خارجی که به شما نمی‌گویند!

پیش از پرواز از خوردن این غذاها پرهیز کنید

واقعیت هایی از زندگی خدمه پرواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *