بهترین زمان سفر به بام سبز ایران، ماسال

ماسال شهری  است کوچک که در استان گیلان ،در حاشیه کوههای تالش قرار گرفته است. شهری رویایی که دورتادور آن را کوه و جنگل سرسبز پوشانده آنچنان که طراوت و زیبایی بی نظیری به این روستای کوچک بخشیده است. با وارد شدن به ماسال ، این بام سبز ایران ،رودخانه زیبای خالکایی را خواهید دید که سرچشمه آن از قله مرتفع شاه معلم است. این رود با عبور از چندین روستا به سد منجیل و رود بار می رسد و پس از طی مسافت ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال می گذرد.

موقعیت مکانی

فاصله ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.معنی کلمه ماسال کوه وار یا کنار کوه یا دارای کوه می باشد.

ییلاقات ماسال

ییلاقات ماسال در ارتفاعات ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متری گیلان قرار دارند. برای رفتن به این ییلاقات منحصر به فرد باید حدود ۲۵ کیلومتر در میان کوههای سرسبز و مه آلود و دره های زیبایش پیش بروید تا به اولین ییلاق در ارتفاعات به نام  ” اولسبلانگاه ” برسید. این ییلاق یکی از شناخته شده ترین ییلاقات ” ماسال ” است که برخلاف دیگر ییلاقات ، تقریبا در تمام طول سال پذیرای مسافرین است.

بعد از ” اولسبلانگاه ” با ییلاقات دیگری همچون “خریدول ” ، ” سویه چاله ” ، ” شنبه راه” ، ” خال اسپیت ” و … روبه رو خواهید شدکه دیدار از هرکدام از آنان با توجه زیبایی بکرشان می تواند تجربه ای دل انگیز را برایتان رقم بزند.

جذابیت شهر سرسبز ماسال با وجود کلبه های چوبی و آبشارهای پرخروشان دیدنی است . آب و هوای این شهر در هر فصل بسیار متفاوت است و  هرکدام از آنها یک دلنوازی عالی را هدیه می دهد.

سفر به ماسال در پاییز

طبیعت پاییزی شهر ماسال در پاییز بی نظیر است . حال و هوای این شهر با سنگفرشی از برگهای زرد و نارنجی پاییزی و هوای خنک و دلچسب بسیار لذت بخش است. رفتن به ییلاقات و دیدن زیبایی های شهر از ارتفاعات در پاییز یک هیجان خاصی دارد.

زمستان دیدنی بام گیلان

در این فصل بام همیشه سبز با اینکه تمام شهر پوشیده از برف می شود اما آن حس سرزندگی و شادابی  را در بین مسافران ایجاد می کند و یک حال عجیب و غریب را در شما ایجاد خواهد کرد. به ایوان جای که اقامت دارید بروید و یک کرسی هم راه بیاندازید.

زمستان-ماسال

دیدن دود آتش از جنگل های ماسال یک فضای رویای را برای شما رقم می زند.با سفر به این شهر در فصل زمستان هیجان همراه با یک آرامشی خاصی را در کنار رودخانه و جنگل حس خواهید کرد.

سفر به ماسال در بهار

شهر ماسال در فصل بهار با  شکوفه های درختان گیلاس ، آلبالو و بهارنارنج بسیار دیدنی است. اما اگر علاقه به شلوغی ندارید توصیه می شود در تعطیلات نوروز به این شهر سفر نکنید.

ماه اردیبهشت یکی از بهترین زمان های سال برای سفر به بام سبز ایران است . چرا در این ماه میتوانید بهترین سفر به این شهر را تجربه کنید بطوری که همیشه در ذهن تان باقی بماند. سرسبزی و بوی گل های بهارنارنج، جنگل و هوای دلپذیر و خنک ماسال در اردیبهشت شما را به یک رویایی افسانه ای می برد.

تابستان در شهر سرسبز گیلان

برای سفر به ماسال بهترین ماه شهریور است چرا که در ماههای دیگر ، گرما و رطوبت این شهربالای ۳۵ درجه است و نمی توانید قدم در شهر بگذارید و زیبایی شهر را دیدنکنید.

سفر یکی از بهترین تفریحات آرامبخش برای هرکسی محسوب می شود.اما کجا و چه زمانی به آنجا سفر کنیم از مهم ترین چیزی های است که باید در نظر بگیریم و طبق آن برنامه ریزی کنیم. سفر به ماسال بی شک یکی از بهترین مسافرتهای است که هرکسی می تواند آنرا تجربه کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *