ماسال گیلان-طبیعت گردی

تورهای طبیعت گردی در گیلان غیر مجاز است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برگزاری تورهای اخیر در استان غیر مجاز بوده و برپایی هر توری اعم از طبیعت گردی یا کوهنوردی هنوز در استان ممنوع است.

حمیدرضا آذرپور افزود: اجرای تورهای گردشگری و طبیعت گردی همچنان ممنوع است و پس از اعلام ستاد کرونای استان مبنی بر عدم صدور مجوزهای تورگردانی برای هیچ یک از دفاتر خدمات مسافرتی مجوز برگزاری تور صادر نشده و از مهرماه سال جاری با گروه های غیرمجاز به شدت برخورد و از حرکت آنان جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه سلامت هموطنان در اولویت نخست است، اظهار داشت: اگرچه دفاتر خدمات مسافرتی استان تعطیل نشده اند اما به شدت تحت تاثیر آسیب های کرونا قرار گرفته و به سختی روزگار می گذرانند.
آذرپور ادامه داد: تقاضای ما آن است که گردشگران از هر سفری با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
وی با اشاره به عملکرد افراد غیر مجاز در حوزه گردشگری افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و با عناوین جذاب بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران در پی دارد از اینرو ضروری‌ است گردشگران پیش از هر گونه دریافت خدمات نسبت به دارا بودن مجوزهای لازم توسط این گروه‌ها اطمینان حاصل نمایند.
وی عنوان کرد : برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت ‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند با آنها برخورد خواهد شد.
۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

عمارلو گیلان، هنری برآمده از طبیعت

آبشار لونک گیلان

ساحل چمخاله _ساحلی اروپایی در گیلان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *