سفر-با-هواپیما

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما چیست ؟

آیا می دانید که قیمت های بلیط هواپیما به عوامل تعددی بستگی دارد و شما می توانید بر اساس آنها قیمت بلیط خود را تعیین کنید؟

شاید به نظرتان چندین مورد کوچک و ساده همچون نوع شرکت هواپیمایی، در قیمت بلیط هواپیما دخیل است اما لازم است بگوییم تماما به این مورد خلاصه نمی شود و تغییر در قیمت بلیط هواپیما عوامل بسیاری با خود دارند. در ادامه، مطلب ما را مطالعه کنید تا بگوییم چه چیزهایی قیمت بلیط هواپیما را افزایش می دهد و چه چیزهایی سبب کاهش آن می شود.

زمان انتخابی شما هنگام خرید بلیط هواپیما

شاید عجیب باشد که بگوییم هر چه زمان بیشتری به پرواز مانده باشد، بلیط هواپیما گرانتر است و هر چه شما دیرتر اقدام به خرید کنید، بلیط ارزانتر است. اما علت این امر چیست؟ باید بگوییم بسیاری از شرکت های هواپیمایی هنگامی که زمان زیادی برای فروش بلیط هایشان باقی مانده باشد، خیالشان راحت است که به اندازه کافی فرصت دارند تا آنها را به فروش برسانند به همین دلیل است که قیمت های بالایی را برای بلیط های خود تعیین می کنند.

اما هر چه زمان کمتری به پرواز باقی مانده باشد، این شرکت به علت نگرانی از فروش نرفتن بلیط ها، قیمت هایشان را کاهش می دهند و آنها را مبالغی ارزانتر در اختیار مشتریان قرار می دهند زیرا ترجیح شرکت های هواپیمایی آن است که سودشان کم باشد اما صندلی خالی در پرواز باقی نماند.

پذیرایی در پرواز

حتما می دانید پروازهای بین المللی و قاره ای دارای پذیرایی هستند و این خدمات بر روی قیمت بلیط محاسبه می شود اما پروازهایی نیز وجود دارند که فاقد پذیرایی بوده و تمامی خوراکی ها در این پروازها با دریافت هزینه همراه است. به همین دلیل این نوع پروازها به نسبت سایر پروازها هزینه کمتری داشته و شما می توانید بلیط هواپیمایی را در اختیار بگیرید که ارزانتر از سایرین است.

البته به شما پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در هزینه، حتما خوراکی همراه خود داشته باشید زیرا خوراکی های فروشی در پرواز، گران تر از حد معمول هستند.

بلیط های چارتر

بلیط های چاتر می تواند هزینه بسیار کمی برای شما داشته باشد البته باید بدانید این نوع بلیط ها دارای ریسک هستند اما گزینه خوبی برای کاهش هزینه بلیط هواپیما به حساب می آیند.باید بدانید هزینه این نوع بلیط ها گاه تا ۵۰ درصد نیز کاهش میابد و قیمتی باور نکردنی برای شما به همراه دارد. البته باید بگوییم بلیط های چارتر ممکن است قیمتی ثابت نداشته باشد و این مشکل را نیز دارد که امکان دارد به دلیل تقاضای زیاد، نتوانید آنها را تهیه کنید.

زمان سفر

نکته مهمی که در قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد، زمان سفر شما است. در واقع این که شما سفر خود را در زمانی تعیین کرده باشید که کمتر کسی به مسافرت می رود، می توانید این امید را داشته باشید که هزینه کمتری پرداخت کنید اما تعطیلات ویژه مانند کریسمس و عید نوروز، بر قیمت بلیط می افزاید و سبب می شود افراد مجبور باشند بیش از زمان های دیگر پول پرداخت کنند.

حتی در برخی مسیرهای پر رفت و آمد، بلیط هواپیما در روزهای آخر هفته قیمت بالاتری نسبت به روزهای اواسط هفته دارند.

روزهای هفته

شنبه، سه شنبه و چهارشنبه روزهایی است که کمترین مخاطب را برای فروش بلیط هواپیما دارد به همین دلیل این سه روز به نسبت دیگر روزهای هفته دارای بلیط های ارزانتری هستند و شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

در نهایت

شما با کمی تامل می توانید با کمترین هزینه، بلیط هواپیمای خود را تهیه نمایید به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی، کمی اطلاعات خود را افزایش دهید تا نیازی نباشد برای بلیط هواپیما، قیمتی بیش از آنچه نیاز است، بپردازید.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *