بوم گردی لیلاز

بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی لیلاز زواره

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان گفت: با حضور معاون امور مجلس، و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، کشور اقامتگاه بوم گردی لیلاز در روستای علی آباد زواره افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهدی مشهدی، امروز (دوشنبه-۶ بهمن)، در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی لیلاز زواره، اظهار کرد: مرمت و راه اندازی اقامتگاه بوم گردی زواره در زمینی به مساحت ۷۰۰مترمربع و زیربنای ۵۰۰مترمربع با اعتبار ۸ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات دولتی انجام شده است که با قرار گرفتن در نزدیکی کویر پتانسیل خوبی برای پذیرایی از گردشگران دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان اردستان موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند، افزود: تا پایان سال با سرمایه گذاری ۶۰میلیارد ریالی بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت دولتی ۷ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در شهرستان اردستان آماده بهره‌برداری خواهد شد که با احتساب هشت اقامتگاه فعلی، تعداد آنها به ۱۵ اقامتگاه خواهد رسید.

مهدی مشهدی با بیان اینکه بوم‌گردی به عنوان سبک جدیدی از گردشگری در کشور در حال شکل گرفتن است افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه زیرساخت های گردشگری تا پایان دولت مجموع اقامتگاه های بوم گردی، سنتی و کمپ در شهرستان اردستان به ۴۰ اقامتگاه خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان هدف از اجرای بوم‌گردی در شهرستان اردستان را معرفی سبک جدیدی از گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از سوی گردشگران در این رابطه شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مسجد جامع اردستان

غار چال‌نخجیر _شگفتی طبیعت

آسیاب آبی هزارساله زواره رونق گرفت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *